×
آخرین اخبار

انجماد قیمت دلار

  • کد نوشته: 106973
  • ۱۴۰۱-۰۹-۰۱
  • 113 بازدید
  • قیمت دلار در آبان‌ماه ۸.۱۶ درصد رشد را ثبت کرده است. رشدی که سبب شد بازارساز مجددا وارد گود شود و سیاست‌های متعددی را برای کنترل قیمت ارز و حتی سرکوب آن به کار گیرد.

    انجماد قیمت دلار

    به گزارش دیدگاه نیوز، قیمت دلار که در آبان‌ماه موفق شده بود آستانه کانال ۳۷ هزار تومانی را هم ببیند حالا مدتی است به مدد سیاست‌های کنترلی بانک مرکزی در کانال ۳۵ هزار تومانی قرار گرفته است. سطحی که همچنان با قیمت‌های ابتدای پائیز فاصله فراوانی دارد و نشان می‌دهد دولت آنقدرها هم که مدعی بوده نتوانسته آرامش را به بازار ارز بازگرداند.

    دلار در ادامه روند روزهای گذشته، آذرماه را نیز در کانال ۳۵ هزار تومانی آغاز کرده و در نیمه پایانی همین کانال نوسان می‌کند. این پایداری البته به دلیل سیاست کنترلی و انتظامی بانک مرکزی در بازار ارز بوده است؛ از دستگیری دلالان ارزی گرفته تا ایجاد مقررات جدید برای معاملات دلار، همه و همه از جمله تلاش‌های بازارساز در راستای توقف رشد قیمت دلار در هفته‌های اخیر بوده است.

    این بار اما بانک مرکزی سیاست ارزپاشی را که به طور سنتی در مواقع رشد قیمت دلار در پیش می‌گرفت تا حدی کنار گذاشته است که البته برخی معتقدند این رویکرد به دلیل ناکافی بودن منابع ارزی کشور اتخاذ شده است.

    بانک مرکزی در راستای کنترل تقاضا، از روز شنبه اوراق ارزی منتشر و عرضه کرده و مدعی آن است که پایداری قیمت ارز در کانال ۳۵ هزار تومانی به دلیل استقبال از این اوراق بوده است؛ اگرچه تا این لحظه بانک مرکزی آماری از میزان فروش اوراق ارزی منتشر نکرده است اما نکته مهم کاهش نیافتن قیمت دلار و چسبندگی در کانال ۳۵ هزار تومانی است.

    اکنون مشخص نیست بانک مرکزی خواهد توانست قیمت دلار را کاهش دهد یا همین سطح را برای حفظ ثبات بازار ارز انتخاب کرده است.

    خبرهای بیشتر درباره ارز را اینجا بخوانید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.