×
آخرین اخبار

انجام جراحی PCCL جراحی سنگ مثانه از طریق برش کوچک پوستی برای اولین بار در مسجدسلیمان

  • کد نوشته: 75118
  • ۱۴۰۰-۰۷-۲۸
  • 1178 بازدید
  • دکتر ولی الله شرفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجد سلیمان از انجام جراحی pccl جراحی سنگ مثانه از طریق برش کوچک پوستی برای اولین باز در مسجدسلیمان خبر داد.
    انجام جراحی PCCL جراحی سنگ مثانه از طریق برش کوچک پوستی برای اولین بار در مسجدسلیمان

    دکتر ولی الله شرفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجد سلیمان از انجام جراحی pccl جراحی سنگ مثانه از طریق برش کوچک پوستی برای اولین باز در مسجدسلیمان خبر داد.

    وی گفت این عمل توسط دکتر مهدی شاه میرزایی جراح و متخصص اورولوژی بر روی یک مرد ۴۰ ساله با موفقیت انجام و حال بیمار نیز مساعد است.

    دکتر شاه میرزایی نیز در گفتگو با دیدگاه نیوز در ارتباط با جزئیات این عمل گفت: جراحی pccl یعنی جراحی سنگ مثانه از طریق یک برش کوچک با کمک سونوگرافی برای اولین بار است که در مسجدسلیمان و در بیمارستان ۲۲ بهمن انجام می شود.

    وی ادامه داد: بیمار آقای ۴۰ ساله ای بود که به دلیل سنگ بزرگ مثانه، متحمل درد و رنج فراوانی بود، که پس از بررسی های اولیه کاندید جراحی PCCL شد و خوشبختانه پس از انجام این عمل برای اولین بار در مسجد سلیمان، مثانه بیمار کاملا از سنگ پاک و بیمار به زندگی طبیعی خویش بازگشت.

    دکتر شاه میرزایی ادامه داد: جراحی percutaneous cystolithotripsy که به اختصار PCCL نامیده می شود، یکی از روش های نوین کم تهاجمی جراحی سنگ مثانه در دنیا می باشد که در مواردی مانند سنگ های بزرگ یا متعدد مثانه جایگزین عمل باز شده است.

    وی ادامه داد: خوشبختانه پس از فراهم شدن امکانات جراحی سنگ کلیه از طریق پوست (PCNL) در اتاق عمل بیمارستان ۲۲ بهمن مسجد سلیمان ، این بار این جراحی تحت گاید سونوگرافی انجام و سنگ بزرگ ۳ سانتی متری کاملا شکسته و خارج شد و در نهایت برش یک سانتی متری پوست با یک بخیه بسته و بیمار با حال عمومی خوب مرخص شد. شاه میرزایی گفت: مزیت این روش نسبت به روش جراحی از طریق مجرا، عدم آسیب خرده های سنگ به مجرا و در نتیجه عدم ایجاد تنگی مجرا در آینده بدای بیمار است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    3 پاسخ به “انجام جراحی PCCL جراحی سنگ مثانه از طریق برش کوچک پوستی برای اولین بار در مسجدسلیمان”

    1. نظرپور قندعلی گفت:

      باتشکر از پرسنل بیمارستان ۲۲بهمن

    2. نظرپور قندعلی گفت:

      یک سالی هست بیمارستان ۲۲ بهمن افتاده به عمل جراحی حداقل مردم دیگه کمتر میرن اهواز باید بیمارستان حمایت بشه ازطرف دولت امکانات اش بیشتر بشن. متخصص بیارن براش وسایل پزشکی بیارن..ممنون ازپرسنل بیمارستان. خسته نباشید عزیزان..

    3. نظرپور قندعلی گفت:

      واقعا شهری مثل مسجدسلیمان نباید اینقد ضعیف باشه. حداقل بیمارستان خوبی داشته باشه هزار اتفاق شهر گازی گاز خطرناک خدانکرده یه شبی اتفاق بیفته نباید امکانات داشته باشه دکترخوب داشته باشه حق مردم اش این نیست. من قبول دارم مردم خودشون نمیخوان باهم نیستن متحد باشن حق .شون بگیرن فقط بفکر خودشون هستن .تودفتر نماینده. امام جمعه. فرمانداری. که میرن میگن بیکاریم ونداریم. دیگه نمیگن شهرمون چطوره….مشکل داره…اصلا..

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *