×
آخرین اخبار

به آمریکا امید بستید
انتقاد فرمانده نیروی هوافضای سپاه به حسن روحانی

  • کد نوشته: 91139
  • ۱۴۰۱-۰۶-۰۱
  • 399 بازدید
  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عامل دوم تضعیف شرایط اقتصادی خاطرنشان کرد: آنچه که این مسئله را تشدید کرد موانع داخلی بود. آنهایی که به آمریکا امید بستند و بسیاری از اقدامات لازمی که باید در طول ۸ سال انجام می‌دادند را انجام ندادند.
    انتقاد فرمانده نیروی هوافضای سپاه به حسن روحانی

    به گزارش دیدگاه نیوز، فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عامل دوم تضعیف شرایط اقتصادی خاطرنشان کرد: آنچه که این مسئله را تشدید کرد موانع داخلی بود. آنهایی که به آمریکا امید بستند و بسیاری از اقدامات لازمی که باید در طول ۸ سال انجام می‌دادند را انجام ندادند.

    سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر یکشنبه در نشست بصیرتی دانش پژوهان بیست و هفتمین دوره طرح ولایت در دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه ما سالهاست که شاهد جنگ ترکیبی از سوی دشمن هستیم، گفت: به لطف خداوند و با استقرار دولتی انقلابی و همت مسئولان و همچنین کمک آحاد مردم امیدواریم که این موضوع را نیز حل کنیم.

    حاجی زاده در ادامه تصریح کرد: مشکل اقتصادی ما از دو عامل اصلی ناشی شد. یکی از آن عامل خارجی بود که با تحریم و فشار دشمن آغاز شد. دشمن برای این تحریم حداکثری تمام توان خود را بکار گرفت. بر همین اساس در دوره اوباما شروع تحریم با به کارگیری افراد و ایجاد قرارگاه و هزینه های بسیار صورت گرفت و در دوره ترامپ نیز همین فشار حداکثری حفظ شد.

    حاجی زاده در ادامه تاکید کرد: دشمن با راهبرد و هدف ثابت اما تاکتیک متفاوت و البته به کارگیری سایر روش ها، با محوریت اقتصاد و هدف فروپاشی نظام برنامه ریزی کرده بود.

    فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عامل دوم تضعیف شرایط اقتصادی خاطرنشان کرد: آنچه که این مسئله را تشدید کرد موانع داخلی بود. آنهایی که به آمریکا امید بستند و بسیاری از اقدامات لازمی که باید در طول ۸ سال انجام می‌دادند را انجام ندادند.

    وی افزود: اقدام آمریکایی از خارج و امید آمریکایی در داخل، دو تیغه قیچی تضعیف شرایط اقتصادی کشور بود

    سردار حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت موضوع تولید، تصریح کرد: نسخه حل مشکلات کشور همان است که مقام معظم رهبری در طی سال‌های مختلف مطرح کرده اند و امسال نیز دوباره موضوع تولید، اشتغال و دانش بنیان را بیان فرمودند.

    وی افزود: اینها عصاره صدها جلد کتاب و راهکار و روش هایی است که دانشمندان و متخصصین روایت کردند و رهبر معظم انقلاب آنرا در این سه کلمه مطرح کردند.

    حاجی زاده با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در صنعت گفت: ما در بسیاری از بخش های تولیدی، زمینه بسیاری از اقدامات را نداریم و فعالیت‌های دانش بنیان باید آن را به وجود بیاورد. اگر این امر صورت گیرد، می‌توانیم در اغلب صنایع مشکلات را حل کرده و اشتغال ایجاد کنیم.

    وی افزود: ما در بسیاری از بخش ها نیازمند اقدامات دانش بنیان هستیم تا به این وسیله، وابسته به خارج نباشیم. چرا که تولید دانش بنیان، می‌تواند جهش ایجاد کند.

    سردار حاجی زاده با بیان این نکته که این اقدامات در حوزه دفاعی نیز انجام گرفته است، تصریح کرد: ما در حوزه نظامی این توانمندی هایی که الان داریم، در گذشته نداشتیم. در گذشته سیم خاردار وارد می‌کردیم اما حالا پهپاد صادر می‌کنیم. بدون شک این فاصله طی شده با ایجاد ارتباط بین بخش های دانش بنیان، دانشگاه ها و نخبگان انجام شده است.

    وی افزود: در همین نیروی هوافضا، ما اوایل در بخش تحقیقات، سرمایه گذاری کردیم تا بتوانیم موانع را پشت سر بگذاریم.این امر باعث برتری ایران در پهنه هوایی شد و بارها شنیدیم که غربی ها اولویت مذاکره را در محدود کردن پهپادها و قدرت موشکی ما بیان کردند.

    فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش پایانی صحبت های خود، با تاکید بر اهمیت نقش مسئولین در ایجاد انگیزه برای جوانان کشور گفت: مسئولین باید به جوانان و نخبگان امید و انگیزه بدهند و در اقدامات خود جسارت داشته و ریسک پذیر باشند.

     

     

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *