×
آخرین اخبار

امیر سیاری: عقلانیت و معنویت رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

  • کد نوشته: 93387
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۱
  • 194 بازدید
  • نوشهر – ایرنا- معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت: عقلانیت ، دانش، فناوری و خلاقیت به همراه معونیت حاکم رمز موفقیت و پیروزی در دفاع مقدس بود.

    امیر سیاری: عقلانیت و معنویت رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز، امیر دریا دار حبیب‌الله سیاری روز دوشنبه همایش ملی جایگاه دانش، فناوری و خلاقیت در دفاع مقدس در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر که با حضور رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی و فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش افزود: نیروهای مسلح ایران با بهره گری از عقلانیت، علم و آگاهی و معونیت توانستند دشمنی که از پشتیبانی همه جانبه ابرقدرتهای برخوردار بود شکست دهند.
    وی حاکمیت علم، فناوری و خلاقیت را موجب موفقیت ایران در هشت سال دفاع مقدس برشمرد و اظهارداشت: در برابر دشمنی جنگیدیم که بارها تجهیزات خودش را در طول هشت سال دفاع مقدس نوسازی و به روز کرده بود و ۲ قطب شرق و غرب برغم تضادی که داشتند در یک پیوند نامبارک تمامی کمک ها را به دشمن کردند این در حالی بود که در این دوران حتی سیم خاردار به ایران نمی دادند.
    معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: به تازگی برخی ها عقلانیت حاکم بر دفاع مقدس را زیر سووال بردند که رهبری به موضوع عقلانیت حاکم بر دفاع مقدس پرداختند و آن را تبیین کردند.
    وی به ضرورت تبیین حاکم بودن عقلانیت، علم، دانش و معونیت در دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: در تمامی عملیات دفاع مقدس به طور قطع عقلانیت حاکم بود و کاری بدون اندیشه، آگاهی و بصیرت انجام نگرفته است ممکن است در برخی از زمان ها آسیب دیدیم که این ذات جنگ است که برخی مواقع پیروز و برخی مواقع آسیب به همراه دارد.
    سیاری این همایش را مقدمه ای برای برگزاری همایش ملی آذرماه در دانشگاه دفاع ملی در تهران اعلام  و اضافه کرد: هفت دانشگاه در این زمینه هر کدام یک همایش برگزار خواهد کرد تا مقدمات همایش ملی نیروهای مسلح به نحو مطلوب اجرا شود.
    وی به نقش و جایگاه دانش، فناوری و خلاقیت در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این راستا از بین بردن اقتصاد عراق با اجرای عملیات مروارید در انهدام سکوهای نفتی عراق که حدود ۶۰ درصد اقتصاد عراق به آن وابستگی داشت که بعد از آن عراق با حمایت کشورهای همسایه کمبودها خود را جبران کرد.
    معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: خنثی کردن حدود یک هزار حمله موشکی عراق از یک هزار و ۲۰۰ حمله با بکار گیری اهداف کاذب، اسکورت ۱۰ هزار کشتی با اجرای ۱۵۰ عملیات برای حفظ صادرات نفت و به تبع آن اقتصاد کشور و عملیات ایستگاه تور یک در ساحل خور عبدالله در مستقر کردن سامانه توپ ۷۶ میلی متری دریایی که تمامی پروازهای دشمن در منطقه را تاثیر گذار بود و تعداد زیادی از هواپیماها و بالگردهای دشمن را هدف قرار داد نشان دهنده بهره گیری از علم، فناوری و خلاقیت در دفاع مقدس است.
    وی خاطرنشان کرد: نخستین همایش در این زمینه در دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد و این همایش دومین است که در آن مقالات متعدد با حضور پیشکسوتان علم و دانش و دفاع مقدس برگزار می شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *