×
آخرین اخبار

الجزایر: وحدت ملی گروه‌های فلسطینی از شروط موفقیت نشست سران عرب است

  • کد نوشته: 98665
  • ۱۴۰۱-۰۷-۱۸
  • 107 بازدید
  • تهران- خبر روز- وزیر خارجه الجزایر یکشنبه شب گفت از شروط موفقیت نشست سران کشورهای عربی که قرار است در این کشور برگزار شود وحدت ملی گروه‌های فلسطینی است.

    الجزایر: وحدت ملی گروه‌های فلسطینی از شروط موفقیت نشست سران عرب است

    به گزارش دیدگاه نیوز از القدس العربی، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر گفت: نشست گفت وگوی ملی گروه‌های فلسطینی که قرار است در الجزایر برگزار شود، جزء لاینفک شروط موفقیت نشست سران اتحادیه عرب است.

    وی افزود: اگر برادران فلسطینی متحد شوند، این امر پایگاه مستحکمی برای حمایت از اتحاد جهان عرب در یاری رساندن به آرمان فلسطین خواهد بود.

    وزیر خارجه الجزایر اضافه کرد: وحدت میان کشورهای عربی، صدای این کشورها و نقش آنها را در مجامع بین المللی اثر بخش خواهد کرد.

    لعمامره تاکید کرد که هیات‌های فلسطینی به دعوت عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور به الجزایر می‌آیند و ابتکار الجزایر مورد قبول فلسطینی‌ها و مورد حمایت کشورهای عربی قرار گرفته است.

    پیشتر فایز ابوعیطه سفیر فلسطین در الجزایر با اعلام اینکه گروه‌های فلسطینی سه‌شنبه هفته جاری در راستای توافق بر سر “چشم انداز الجزایر” برای پایان دادن به اختلافات در الجزایر گرد هم می‌آیند، گفته بود: جلسات گفت‌ وگو در روزهای ۱۱ و ۱۲ ماه جاری میلادی (۱۹ و ۲۰ مهر) برگزار می‌شود.

    همچنین رئیس جمهور الجزایر نیز پیشتر در سخنانی گفته بود که کشورش اجازه استعمار فلسطین را نخواهد داد.

    الجزایر ۱۱ اکتبر میزبان تمام گروه‌های فلسطینی است، نشستی که در واقع مقدمه‌ای برای نشست سران عرب است که از سوی دولت تبون به نام “نشست [حمایت از] فلسطین” نام گذاری شده است.

    این نام‌گذاری از سوی الجزایر برای یکپارچگی کشورهای عربی در حمایت از آرمان ملت فلسطین است.

    رئیس‌جمهور الجزایر همچنین چندی پیش تأکید کرد که کشورش قضیه فلسطین را رها نخواهد کرد؛ چرا که این مساله به استعمارزدایی مربوط می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *