×
آخرین اخبار

افزایش ۴۷.۵ درصدی قیمت مسکن نسبت به سال قبل

  • کد نوشته: 112746
  • ۱۴۰۱-۱۰-۱۱
  • 84 بازدید
  • طبق اعلام بانک مرکزی، در آذر ماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۴۸ میلیون و ۷۳ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۹ و ۴۷.۵ درصد افزایش یافته است.

    افزایش ۴۷.۵ درصدی قیمت مسکن نسبت به سال قبل

    گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در آذر ماه تعداد معاملات انجام شده ۱۰.۲ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه در سال قبل به‌ترتیب ۲۷.۲ و ۴.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد و بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۲۹ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. 

    گران‌ترین خانه در تهران چند؟  

    این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه ۹۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۲۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است. 

    توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در آذر ماه امسال نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۱.۶ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۳۵ تا ۴۰ و ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان با ۱۰.۵ و ۱۰.۳ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.

    از سوی دیگر، در آذر ماه امسال توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر اساس ارزش هر واحد نشان‌دهنده آن است که واحدهای مسکونی با ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا دو میلیارد تومان با اختصاص سهم ۱۳.۶ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را داشته‌اند.

    وضعیت اجاره خانه در تهران 

    همچنین، توزیع معاملات انجام شده مسکن بر اساس مناطق شهری در تهران حاکی از آن است که منطقه ۵ با ۱۵ درصد از کل معاملات، بیشترین سهم معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

    علاوه بر این، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در آذر ماه امسال نشان دهنده رشدی معادل ۲.۵ و ۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

    البته رشد شاخص مذکور در آذر ماه در شهر تهران و کل مناطق شهری به‌ترتیب معادل ۴۱.۳ و ۴۶.۴ درصد است. 

    قیمت خانه در گرانترین منطقه تهران چند؟

    قیمت خانه در گرانترین منطقه تهران چند؟

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *