×
آخرین اخبار

افزایش مبتلایان به کرونا در ۲۲ استان ایران؛ هشدار درباره احتمال «اشباع شدن» بیمارستان‌ها

  • کد نوشته: 79626
  • ۱۴۰۰-۱۱-۱۰
  • 385 بازدید
  • هم‌زمان با افزایش مبتلایان به کرونا در ۲۲ استان ایران، مقام‌های پزشکی درباره احتمال «اشباع شدن» بیمارستان‌ها هشدار دادند. در استان گلستان ۲۰ درصد مبتلایان زیر ۱۵ سال سن دارند و مقام‌های برخی استان‌های دیگر اعلام کردند که درصد زیادی از مبتلایان کود‌ک‌اند.
    افزایش مبتلایان به کرونا در ۲۲ استان ایران؛ هشدار درباره احتمال «اشباع شدن» بیمارستان‌ها

    به گزارش دیدگاه نیوز ، نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران، گفت که در موج ششم تعداد ابتلا بالا است اما بیماری شدید کمتر است.

    به گفته توکلی، تعداد مبتلایان بستری شده در استان تهران ۱۳ هزار نفر است که حدود یک چهارم در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

    در همین حال علی دهقان منشادی، رییس مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره)، گفت که هفته گذشته مراجعه بیماران سرپایی تقریباً چهار برابر شده اما در مقایسه با موج‌های قبلی میزان موارد بستری افزایش درخور توجهی نداشته است.

    پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، نیز هشدار داد که ممکن است دوباره بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی «اشباع شود و مرگ و میر هم افزایش پیدا کند.»

    هشتم بهمن و پس از ۱۶۵ روز تعداد بیماران افزایش یافت و شهرهای کاشان در استان اصفهان، فردوس در استان خراسان جنوبی، قم در استان قم، ابرکوه، اردکان، خاتم، مهریز در استان یزد در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

    همچنین استان‌های تهران، یزد، قم، مازندران، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، اردبیل، مرکزی، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، البرز، اصفهان، زنجان و سیستان و بلوچستان شاهد افزایش بیماران بستری کرونایی بودند.

    به گزارش ایرنا تعداد مبتلایان در استان گیلان دو برابر شده است.

    در همین حال محمدحسین سرمست، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت که ظرفیت پذیرش بیماران کرونا در بیمارستان رازی اهواز در حال تکمیل است.

    به گفته سرمست، میزان ابتلای کودکان زیر پنج سال به اومیکرون بسیار بیشتر از سویه‌های قبلی کرونا بوده و درصد زیادی از موارد بستری، کودکان زیر پنج سال هستند.

    در همین حال علی محمد زنگانه، استاندار گلستان، گفت که نزدیک به ۲۰ درصد مبتلایان جدید به کرونا زیر ۱۵ سال سن دارند. او اعلام کرد که همه مدارس گلستان از یکشنبه غیرحضوری خواهد بود.

    روز یکشنبه همچنین غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، خبر داد که تست ابتلای ۳۰ نفر از نمایندگان به سویه اومیکرون مثبت شده است.

    با این حال علیرضا سلیمی،عضو هیات رییسه مجلس، گفت که تاکنون به صورت قطعی ۱۰ نفر از نمایندگان به کرونا مبتلا شده اند و قرار است امروز از همه نمایندگان تست کرونا گرفته شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *