×
آخرین اخبار

افزایش سه برابری حجم جا به جایی مسافر با قطار در ایام اربعین امسال

  • کد نوشته: 96256
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۷
  • 173 بازدید
  • اهواز- خبر روز- مدیرعامل راه آهن کشور گفت: حجم جابه جایی مسافر توسط قطار برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تا سه برابر افزایش یافت.

    افزایش سه برابری حجم جا به جایی مسافر با قطار در ایام اربعین امسال

    به گزارش دیدگاه نیوز میعاد صالحی یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و نحوه خدمات رسانی راه آهن به زائران حسینی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در ایام اربعین امسال در خط راه آهن نیز به زائران  حسینی خدمات رسانی شده است.

    وی گفت: در ایام اربعین‌ امسال نسبت به ایام تابستان در مسیر تهران به اهواز و خرمشهر و کرمانشاه میزان جا به جایی مسافر افزایش دو تا سه برابری یافته است.
     صالحی گفت: برای مسیر تهران به خرمشهر قرار بود میزان جابه جایی مسافر تا دو برابر افزایش یابد که  با توجه به حجم مسافران به سمت خرمشهر میزان جا به جایی مسافران را تا سه برابر افزایش دادیم.
    مدیر عامل راه آهن کشور ادامه داد: در ترمینال شلمچه در مرز ایران به عراق ریل باس از مرز شلمچه به صورت رایگان و ۲۴ ساعته تا پایانه خرمشهر  زوار حسینی جا به جا می کند.
    وی ادامه داد: با توجه به قطار های فوق العاده ای که برای اربعین در نظر گرفته شد، میزان جابه جایی مسافران تا سه برابر افزایش یافته است، هر کدام از ریل باس ها ۶۰۰ نفر را جا به جا می کنند و پیش بینی شده که ۱۲۰ هزار مسافر از شلمچه تا خرمشهر تا کنون توسط این قطار ها جا به جا شده باشند.
    صالحی افزود:  برای ایام اربعین امسال قطار فوق العاده ای از تهران تا خرمشهر و یزد و زاهدان راه اندازی شد، در مراسم اربعین حس امسال حوزه حمل و نقل ریلی با حداکثر امکانات به زوار خدمات رسانی کرده است.
    مدیر عامل راه آهن کشور افزود: از دی ماه  پارسال با دولت کشور عراق تفاهم نامه داشتیم تا هر چه سریعتر ۳۲ کیلومتر خط راه آهن مرز شلمچه تا استان بصره انجام شود. برخی ملاحظات سیاسی و امنیتی بوده که انجام شده و اقدامات لازم برای راه اندازی این خط راه آهن در حال انجام است.
    وی گفت: برقراری خط راه آهن تهران به کربلا نیز پیگیری و در اربعین امسال  در این مسیر خدمات رسانی شد و از تهران تا شلمچه قطار مسافران را جا به جا می کرد و از مرز عراق تا کربلا نیز با قطار جا به جایی مسافر انجام گرفت.
    مرز شلمچه در شهرستان خرمشهر یکی از مسیر های ترد  زائران اربعین حسینی در کشور است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *