×
آخرین اخبار

افت بیت‌کوین چقدر به شرکت تسلا ضرر زد؟

  • کد نوشته: 87193
  • ۱۴۰۱-۰۴-۱۴
  • 609 بازدید
  • پس از سقوط شدید قیمت این رمزارز در سال جاری، شرکت تسلا ایلان ماسک با کاهش ۴۴۰ میلیون دلاری از دارایی بیت‌کوین خود مواجه شده است.

    افت بیت‌کوین چقدر به شرکت تسلا ضرر زد؟

    به گزارش دیدگاه نیوز، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، بیت‌کوین (BTC) برای ادامه روند بهبود خود تلاش کرده و در مبارزه با محدوده قیمتی ۱۹.۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

    پس از سقوط شدید قیمت این رمزارز در سال جاری، شرکت تسلا ایلان ماسک (NASDAQ: TSLA) با کاهش ۴۴۰ میلیون دلاری از دارایی بیت‌کوین خود مواجه شده است.

    سال گذشته در فوریه ۲۰۲۱، تسلا ۱٫۵ میلیارد دلار از پول نقد ذخیره خود را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد. این امر باعث ایجاد سرخوشی بزرگی در بازار شد و بیت‌کوین در نوامبر ۲۰۲۱ به ۶۹٫۰۰۰ دلار رسید. اگرچه تسلا بخشی از بیت‌کوین خود را در سال گذشته فروخت، اما بقیه دارایی‌های بیت‌کوینی خود را حفظ کرد.

    تسلا از سرمایه گذاری در بیتکوین چقدر متضرر شد؟

    با کاهش بیش از ۷۰ درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) از ابتدای سال، تسلا با زیان ۴۴۰ میلیون دلاری مواجه است. در حال حاضر، ارزش سرمایه گذاری بیت‌کوین این شرکت ۸۲۰ میلیون دلار است.

    سه ماه پیش، این شرکت ارزش سرمایه گذاری بیت کوین خود را ۱٫۲ میلیارد دلار ثبت کرده بود. این بدان معناست که تنها در عرض سه ماه، این شرکت شاهد کاهش ۳۳ درصدی ارزش بیت کوین‌های خود بوده است.

    جدا از سرمایه گذاری، تسلا پرداخت‌های بیت‌کوین را نیز برای مدت کوتاهی آغاز کرده بود. با این حال، بعداً تصمیم گرفت به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی در مورد استخراج بیت‌کوین تصمیم خود را پس بگیرد.

    علاوه بر تسلا چه شرکت‌هایی با سقوط بیتکوین ضرر کردند؟

    تسلا تنها نیست که بخشی از ذخایر نقدی خود را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. شرکت‌های دیگری مانند MicroStrategy، Coinbase و Block INc. این مسیر را در پیش گرفته‌اند. شرکت هوش تجاری MicroStrategy با آخرین خرید بیت‌کوین خود در هفته گذشته به افزایش بیشتر دارایی‌های خود از بیت‌کوین ادامه داد.

    بیت‌کوین (BTC) در یک دوره بحرانی

    همانطور که گفته شد، بیت‌کوین تحت فشار با محدوده قیمتی ۱۹٫۰۰۰ دلار به تجارت خود ادامه می‌دهد. به گفته تحلیلگران بازار؛ تاریخچه تراکنش بیت‌کوین نشان می‌دهد که بیت‌کوین باید قیمت ۱۹٫۵۰۰ دلار را به عنوان حمایتی قوی در اسرع وقت پس بگیرد تا از نزول به ۱۶٫۳۵۰ دلار جلوگیری کند.

    بنابراین، اگر بیت‌کوین (BTC) موفق به ثبت یک دوره ماندگار بالای ۱۹٫۶۰۰ دلار شود، می‌توانیم شاهد افزایش قیمت بیشتر تا محدوده ۲۲٫۰۰۰ دلار در کوتاه مدت باشیم. اما باید منتظر باشیم و ببینیم بازار چه چیزی برای هفته جدید ارائه می‌دهد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *