×
آخرین اخبار

افتتاح ۱۱ کیلومتر از چهارخطه ازنا – شازند

  • کد نوشته: 27036
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۷
  • 403 بازدید
  • ۱۱ کیلومتر از چهارخطه ازنا - شازند روز چهارشنبه در آیینی با حضور استاندار لرستان به صورت رسمی افتتاح شد.
    افتتاح ۱۱ کیلومتر از چهارخطه ازنا – شازند

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، رضا خالقی در حاشیه آیین بهره برداری از این پروژه به خبرنگاران گفت: محور ازنا – شازند به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان ازنا را به شازند در مرکزی متصل می‌کند که حدود ۳۵ کیلومتر از این محور در لرستان و ۳۵ کیلومتر دیگر در محدوده‌ی راه‌های حوزه استحفاظی استان همجوار قرار دارد.

    وی افزود: عملیات چهارخطه این محور سال ۹۱ و از محل اعتبارات استانی آغاز شد و تا سال ۹۶ از همین محل تامین اعتبار می‌شد که به دلیل کمبود اعتبارات استانی و وقفه در پرداخت مطالبات پیمانکار پیشرفت قابل‌توجهی در بازه زمانی مذکور حاصل نشد.

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در اداره کل راه و شهرسازی استان از سال ۹۶ به بعد این پروژه در قالب طرح ملی قرار گرفته و با تقویت روند تخصیص اعتبار، اجرای طرح سرعت گرفت.

    خالقی ادامه داد: در حال حاضر هفت کیلومتر ابتدای محور تا تقاطع پیر عباد بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کارهای باقیمانده شامل تکمیل زیرگذر باغموری، تکمیل زیرگذر پیرعباد و حدود ۲ کیلومتر آسفالت لایه دوم و یک کیلومتر آسفالت دو لایه است.

    وی افزود: در محدوده‌ی پیرعباد تا مومن آباد به طول ۱۱ کیلومتر عملیات چهار خطه کردن به اتمام رسیده و ۲۹ اردیبهشت‌ماه امسال به اداره کل راهداری استان برای خط‌کشی و نصب علائم راهنمایی تحویل شد که به صورت آزمایشی زیر ترافیک عبوری قرار گرفت.

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: با تکمیل هفت کیلومتر ابتدایی (کیلومتر صفر در پل یاس تا زیرگذر پیر عباد) طی امسال درمجموع ۱۸ کیلومتر از این محور پرحادثه به‌صورت چهار خطه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

    خالقی عنوان کرد: ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده در۲ قطعه به ۲شرکت پیمانکاری واگذار شده که با پیشرفت فیزیکی تقریبی ۴۰ درصد در دست ساخت است و با اتمام این پروژه تاثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی خواهد داشت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *