×
آخرین اخبار

رئیس صمت استان:
اعطای ۲۸۶ میلیارد تسهیلات به ۱۸ واحد صنعتی لرستان

  • کد نوشته: 85783
  • ۱۴۰۱-۰۳-۰۷
  • 296 بازدید
  • رئیس سازمان صمت لرستان، گفت: در راستای تأمین منابع واحدهای تولیدی محل تسهیلات رونق تولید را داریم که در بستر سامانه بهین‌یاب انجام می‌شود و از این طریق در سال گذشته ۱۸ واحد موفق شدند تسهیلات مورد نیاز خود را با مبلغ ۲۸۶ میلیارد تومان اخذ کنند.
    اعطای ۲۸۶ میلیارد تسهیلات به ۱۸ واحد صنعتی لرستان

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، بهمن جعفری در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: ستاد تسهیل در سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و در سنوات گذشته فعالیت خود را تحت عناوین مختلف ادامه داده است.

    وی ادامه داد: در استان دستگاه‌های مربوطه عملکرد مناسبی را در زمینه تسهیل فعالیت‌های صنعتی را داشته‌اند.

    این مسئول یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ در کل ۱۵۷ مصوبه در ستاد تسهیل استان داشتیم که از این تعداد ۶۳ مصوبه اجرا شده، ۲۵ تا اجرا نشده و ۶۹ مصوبه در دست اقدام است.

    جعفری عنوان کرد: از این مصوبات ۱۰۷ مورد مربوط به بانک‌ها بوده، ۱۶ مورد مربوط به امور مالیاتی، چهار تا تأمین اجتماعی و ۲۴ مورد مربوط به دستگاه‌های خدمات‌رسان و شش مورد نیز مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست بودند.

    رئیس سازمان صمت لرستان عنوان کرد: از ۱۰۷ مصوبه مربوط به بانک‌ها نیز ۱۱ مورد اجرا شده، هشت مورد اجرا نشده و ۷۷ مورد نیز در دست اقدام است و در ۱۱ مورد نیز متقاضی‌ها به تعهدات خودشان عمل نکردند.

    وی افزود: ۱۳۲ مصوبه مربوط حوزه صنعت، ۲۱ مورد جهاد کشاورزی و چهار مورد میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بوده است.

    جعفری تصریح کرد: از مصوبه‌های مربوط به صنعت، معدن و تجارت ۵۳ مورد انجام شده و ۲۳ مورد انجام نشده و ۵۶ مصوبه در دست اقدام است.

    رئیس سازمان صمت لرستان ادامه داد: در حوزه جهاد کشاورزی نیز هشت مصوبه انجام شده و ۱۳ مورد دیگر در دست اقدام است و مصوبات میراث فرهنگی نیز دو مصوبه انجام شده و دو تا انجام نشده است.

    وی افزود: ما در راستای تأمین منابع واحدهای تولیدی یک محل تسهیلات تحت عنوان رونق تولید داریم که در بستر سامانه بهین‌یاب انجام می‌شود و بعد از تشکیل کمیته کارشناسی در سازمان صمت، حتماً باید در کارگروه ستاد تسهیل مصوب شوند که شامل تأمین نقدینگی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام می‌شود.

    جعفری بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ کلاً ۸۲ مورد با مبلغ درخواستی ۶۵۴ میلیارد تومان ثبت شده که در کمیته کارشناسی با ۶۰ مورد موافقت شده که از این تعداد ۳۴ مورد درخواست سرمایه در گردش و ۹ واحد نیز درخواست جواز تأسیس داشتند و ۱۷ مورد تولیدی بودند.

    رئیس سازمان صمت لرستان ادامه داد: مبلغ تأیید شده در کمیته کارشناسی کلاً ۴۸۱ میلیارد تومان بوده که ۱۸ واحد موفق شدند تسهیلات مورد نیاز خود را با مبلغ ۲۸۶ میلیارد تومان اخذ کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *