×
آخرین اخبار

اطلاعیه دانشگاه آزاد تهران شمال درباره وقایع امروز

  • کد نوشته: 103041
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۹
  • 176 بازدید
  • واحد تهران شمال با صدور اطلاعیه ای با اشاره به وقایع امروز این دانشگاه از حمله برخی هنجارشکنان به وسیله گاز اشک آور به مراسم دارای مجوز دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

    اطلاعیه دانشگاه آزاد تهران شمال درباره وقایع امروز

    به گزارش دیدگاه نیوز، واحد تهران شمال با صدور اطلاعیه ای با اشاره به وقایع امروز این دانشگاه از حمله برخی هنجارشکنان به وسیله گاز اشک آور به مراسم دارای مجوز دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

    به نقل از تسنیم، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال درباره حوادث امروز اطلاعیه ای صادر کرد.

    متن اطلاعیه به شرح زیر است:

    دانشگاه نه جای فحاشی است، نه چوب و چماق و نه گاز اشک‌آور

    پیش از ظهر امروز در واحد تهران شمال دانشگاه آزاد مراسمی برای یادبود شهدای فاجعه شاهچراغ برگزار شد که با درگیری شدیدی میان دانشجویان همراه بود. در حین مراسم برخی افراد با چوب و چماق به مراسم دانشجویان که مجوز رسمی از دانشگاه داشتند حمله کردند و متاسفانه صحن دانشگاه بهم ریخت. یکی از شاهدان عینی می‌گوید در دست برخی از حمله‌کنندگان چاقو هم بوده است.

    روز گذشته نیز افرادی قصد حمله به مقبره شهدای دانشگاه را داشتند و صحنه‌هایی زشت رقم خورد. امروز هم همان افراد دانشگاه را با باشگاه مشت‌زنی اشتباه گرفتند و حملات به دانشجویان شرکت کننده در مراسم شهدا را آغاز کردند‌.

    در میان درگیری‌های امروز فردی که هویت او معلوم نیست به یکباره از گاز اشک‌آور استفاده کرد و فضا تندتر شد. فیلمی که از دانشگاه در فضای مجازی دست به دست می‌شود نشان می‌دهد فردی که گاز اشک‌آور را زده خیلی سریع میان دانشجویان پنهان می‌شود و صحنه را ترک می‌کند.

    در هفته‌های اخیر در هر دانشگاهی که تجمع‌های دانشجویی با شعارهای رادیکال و فحاشی همراه شده، صحن دانشگاه تبدیل به کارزار زد و خورد شده و صحنه‌های دون شأن دانشگاه پدید آمده است، حالا استفاده از سنگ،چوب و چماق فقط منجر به رادیکال شدن دانشگاه می‌شود. این اتفاق هیچ سودی برای دانشجویان با هر سلیقه‌ای ندارد و هیچ دیدگاهی نمی‌تواند آن را تایید کند. قطعا وجود شور و هیجان دانشجویی باعث زنده شدن دانشگاه می‌شود، حتی اگر چند گروه حرف‌ها و شعارهای یکدیگر را قبول نداشته باشند و برای هم شعار بسازند، عقلای دانشگاه مشکلی ندارند.

    مشکل از آنجایی شروع می‌شود که شعارها استادیومی و زننده شد و چوب و چماق به جای گفت و گو به صحن دانشگاه آمد. قطعا دانشگاه برای حفظ شأن خودش و برای دفاع از حرمت دانشجویان باید مقابل فحاشی، استفاده از چوب و سلاح سرد، و کارهایی غیرعاقلانه بایستد. دانشجویان شاید هیچ وقت نتوانند همدیگر را قانع کنند ولی این مجوز رادیکالیسم کور نیست.

    بازگشت فضای علمی و آرامش انتظار به حق خانواده دانشجویان و دانشگاهیان است که افرادی قلیل این فضا را دراین ۴۱ روز به تشنج کشانده‌اند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.