×
آخرین اخبار

استاندار : ۹۹ سالی پرکار برای استان هرمزگان است

  • کد نوشته: 29279
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۴
  • 534 بازدید
  • استاندار هرمزگان گفت: درسالجاری که بنام جهش تولید نامگذاری شده، سالی پرکار در زمینه ساخت و ساز و احداث طرح‌های ملی وبزرگ در استان خواهدبود. به گزارش دیدگاه نیوز؛ فریدون همتی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های بهداشت ودرمان، مسکن، راه و شهرسازی، مدرسه سازی و آبرسانی است که افتخاری […]

    استاندار : ۹۹ سالی پرکار برای استان هرمزگان است

    استاندار هرمزگان گفت: درسالجاری که بنام جهش تولید نامگذاری شده، سالی پرکار در زمینه ساخت و ساز و احداث طرح‌های ملی وبزرگ در استان خواهدبود.

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ فریدون همتی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های بهداشت ودرمان، مسکن، راه و شهرسازی، مدرسه سازی و آبرسانی است که افتخاری بزرگ در سطح ملی برای هرمزگان محسوب می‌شود.
    وی بیان داشت:  یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها بهره برداری از یکهزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی در هرمزگان تا پایان دولت دوازدهم است.
    استاندار هرمزگان اظهارداشت: بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی، بیمارستان شریعتی، بیمارستان کودکان و بیمارستان ستاره خلیج فارس بندرعباس و همچنین بیمارستان میناب از مهم‌ترین طرح‌های درمانی در دست اجرای استان است.
    وی یادآورشد: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس که قراربود در سال ۱۴۰۲ تکمیل شود اما پیش بینی می‌شود با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و جذب منابع ملی تا پایان سالجاری آماده بهره‌برداری شود.
    همتی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۹۲۰ میلیارد ریال امسال برای بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس و بیمارستان میناب از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور پیشنهاد شده است.
    وی گفت: همچنین اعتباری افزون بر ۵۱۰ میلیارد ریال جهت ساخت و راه اندازی بخش‌های مراقبت‌های ویژه و تخت آی سی یو جدید در بیمارستان‌های هرمزگان و ۳۶ میلیارد ریال جهت جذب ۶۰۰ پرستار و کادر درمان تخصیص یافت.

    ساخت ۲۰۰ مدرسه در هرمزگان تا سال ۱۴۰۰

    استاندار هرمزگان گفت: ساخت ۲۰۰ مدرسه در قالب هزار و ۶۰۰ کلاس درس در سراسر استان نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستورکار قرار گرفت.
    همتی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز جهت احداث این فضاهای آموزشی پنج هزار میلیارد ریال است که دریک برنامه جهادی تا مهرماه سال ۱۴۰۰ به تدریج مورد بهره برداری قرار خواهدگرفت.
    وی بیان داشت: طبق توافق صورت گرفته ۱۰۰ مدرسه با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بنگاه های اقتصادی و خیران و ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با جذب اعتبار از محل ردیف ملی سازمان نوسازی صورت می‌گیرد.
    وی اظهارداشت: همچنین با پیگیری صورت گرفته تا سال تحصیلی ۱۴۰۰ پرونده تمامی مدارس نیمه تمام مشارکتی در استان با تکمیل فضاهای یادشده بسته می‌شود.
     استاندار هرمزگان اظهارداشت: در هیچ دوره ای چنین اعتبار و رقمی برای ساخت مدارس در استان اختصاص نیافته؛ درحالی که میانگین سالانه در گذشته ساخت ۲۰ تا ۳۰ مدرسه بوده درحال حاضر با افزایش ۱۰ برابری، نهضت مدرسه سازی درهرمزگان روبرو هستیم.

    احداث ۱۱۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده بندرعباس

    استاندار هرمزگان همچنین از برنامه ریزی جهت ساخت یکهزار و ۱۰۰ واحد مسکونی با هدف نوسازی بافت فرسوده در محله های اسلام آباد و گلکنی بندرعباس خبر داد.
    همتی گفت: طبق توافق صورت گرفته چهار و نیم هکتار زمین از سوی سازمان زمین و مسکن بازآفرینی هرمزگان برای ساماندهی محله های یادشده توافق شده و این طرح به شهرداری بندرعباس واگذار شده است.
    وی اضافه کرد: شهرداری بندرعباس در این زمینه مطالعات و طراحی خوبی را جهت احداث مسکن و ایجاد فضای سبز در این محلات انجام داده تا شاهد نوسازی بافت فرسوده در این منطقه باشیم.
    وی همچنین از مردم محله چاهستانی های بندرعباس و انبوه سازان نیز خواست تا مشارکت بیشتری برای نوسازی واحدهای مسکونی خود داشته باشند تا بتوانیم تا پایان امسال مجموعه‌های زیادی را در این محله شروع کنیم.
    استاندار هرمزگان اظهارداشت: ۲ شهرک جدید نیز در منطقه جاسک و چارک طبق توافقی که با معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته، برای ساخت مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

    اختصاص ۱۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت راه‌های بشاگرد

    استاندار هرمزگان همچنین یادآورشد: با ابلاغ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه وبودجه کشور به این استان یکهزار و ۸۶۰ میلیاردریال اعتبار برای ساخت راه‌های شهرستان بشاگرد اختصاص یافت.
     همتی افزود: جاده محور پشت کوه به گافر به طول ۹۲ کیلومتر و جاده محور زیرکوه گافر به طول ۱۰۸ کیلومتر از جمله طرح‌هایی است که با استفاده از این اعتبارات در بشاگرد احداث خواهندشد.
    وی بیان داشت: امسال ۳۱۰ کیلومتر راه شامل آسفالت ۱۳۰ کیلومتر و بازگشایی ۱۸۰ کیلومتر بازگشایی در بشاگرد احداث می‌شود.
    نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: در زمینه آب شرب به بشاگرد نیز سرمایه گذاری‌های لازم صورت گرفته و از سد جگین آب به شهر سردشت تا گوهران و از سد سهران برای ۵۵ روستای این شهرستان خط انتقال آب صورت گرفته است.

    استاندار هرمزگان در چند هفته اخیر نشست‌های متعددی در سطح ملی با وزارتخانه‌ها و دستگاه های متولی جهت جذب اعتبارات برای اجرای طرح‌ها استان داشته که باید همه مسوولان استانی برای به ثمر نشستن این طرح‌ها بسیج شوند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *