×
آخرین اخبار

استاندار کردستان: نقش کردستان در دفاع مقدس زنده نگه داشته شود

  • کد نوشته: 104144
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۵
  • 133 بازدید
  • سنندج- خبر روز- استاندار کردستان ‌گفت: زنده نگه داشتن نقش استان در دوران دفاع مقدس ضروری است و اگر در این زمینه ضعیف عمل کنیم، نسل امروز و آینده با رشادت‌ها و حقایق آن دوران بیگانه خواهد بود.

    استاندار کردستان: نقش کردستان در دفاع مقدس زنده نگه داشته شود

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز، اسماعیل زارعی‌کوشا شنبه شب در جلسه قرارگاه راهیان نور سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: رشادت مردم، دلاوری رزمندگان سراسر کشور در دوران دفاع مقدس و داشته‌های فرهنگی آن دوران  باید به نمایش گذاشته و حفظ شود.

    وی بر لزوم احساس مسوولیت همه دستگاه ها در زمینه صیانت از خاطرات و یادمان‌های دوران دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: همه باید در ثبت و تثبیت میراث معنوی دوران دفاع مقدس اهتمام داشته باشیم، در غیر این صورت ممکن است حقایق تغییر یافته و وارونه جلوه داده شود.

    استاندار کردستان با بیان اینکه در صورت بی توجهی به یادمان ها و افتخارات دفاع مقدس، در آینده جای جلاد و شهید عوض خواهد شد، ادامه داد: اگر در این رابطه سهل انگاری کنیم، باید روزی پاسخ دهیم که چرا در برابر صدام از خود دفاع کردیم.

    زارعی کوشا انجام کار فرهنگی و ماندگار را برای انتقال فرهنگ ایثار و رشادت دفاع مقدس به نسل جوان برای رفع ابهام و تردید آنان ضروری دانست و تاکید کرد: در طول تاریخ، مردمی که نسبت به مواریث معنوی خود حساس بوده اند توانستتد خودشان را حفظ کنند.

    وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس اتفاقات زیادی افتاد که اگر به آن پرداخته نشود، درکش برای نسل جوان سخت می شود، یادآور شد: خیلی از مدیران، اساتید و دانشجویان با بزرگان اساطیر و افتخارات استان آشنایی ندارند، بنابراین کار فرهنگی در این زمینه ضروری است.

    میزبانی مناسب از زائران و دانش‌آموزان راهیان نور در یادمان‌های استان و لزوم اختصاص اعتبارات صرفه‌جویی شده توسط ادارات برای هزینه در یادمان شهدا از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

    معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان هم با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال پنج هزار دانش آموز و اقشار مختلف مردم از یادمان‌ها و جبهه‌های بانه و مریوان به مدت ۲ روز بازدید داشتند، افزود: در نیمه نخست امسال اقشار مختلف مردم شامل ۳۳ هزار نفر از ۲۸ استان کشور جبهه‌ها و یادمان‌های استان را به مدت سه روز زیارت کردند که بیشتر آنان دانش‌آموز بودند.

    سعید شعبانی یادآور شد: در نیمه دوم امسال هم باید هزار و ۷۰۰ دانش آموز به جبهه‌ها و یادمان‌های جنوب اعزام شوند که در حال حاضر آمادگی اعزام ۵۰۰ نفر را داریم.

    معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان خواستار گازرسانی، جاده سازی، ایجاد نمازخانه و تقویت برق در زائرسراها شد و بر تلاش برای ایجاد زائرسرایی دیگر در شهرستان مریوان تاکید کرد.

    در حال حاضر ۲ یادمان بوالحسن و سیرانبند دوران دفاع مقدس در شهرستان بانه و ۲ یادمان خانم شیخان و زریوار در مریوان و یادمان دالانی در شهرستان سروآباد وجود دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.