×
آخرین اخبار

استاندار: تخصیص آب مطالبه جدی مردم لرستان است

  • کد نوشته: 77504
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۷
  • 417 بازدید
  • استاندار لرستان گفت: تخصیص آب یکی از مطالبات جدی مردم این استان است که در سفر رییس جمهوری مطرح و پیگیری می‌شود.
    استاندار: تخصیص آب مطالبه جدی مردم لرستان است

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از  ایرنا فرهاد زیویار روز چهارشنبه دربرنامه گفتگوی خبری صدا و سیمای مرکز استان با اشاره به حقابه و مطالبات آبی لرستان گفت: مشکل اساسی این استان تخصیص نیافتن آب مورد نیاز برای بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت است و وزارت نیرو موظف است به خواسته به حق مردم در خصوص تخصیص آب تمکین کند.

    وی اضافه کرد: موضوع تخصیص آب، در سفر آتی رییس جمهوری به لرستان یکی از مطالبات جدی  خواهد بود.

    زیویار اضافه کرد: اولویت اساسی در بخش اجرای طرح‌های تامین آب ادامه ساخت و تکمیل سد معشوره است چراکه در حق این سد و بهره برداران آن یعنی چهار شهرستان، کوهدشت، چگنی، دلفان و سلسله اجحاف شده است.

    وی با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت و تولید در لرستان گفت: در گذشته کارخانه‌های بزرگی در استان ایجاد شده، اما به دلائل مختلف هم اکنون تعداد زیادی از این واحدهای صنعتی از روند تولید خارج و یا تعطیل شده اند که باید برای احیای آنها تلاش جدی شود.

    وی افزود: اولویت دوم لرستان ایجاد راه آهن بوده که در این بخش نیز در حق استان اجحاف شده است و تلاش می کنیم عملیات اجرایی خط آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک در سفر آتی رییس جمهوری از سر گرفته شود.

    استاندار لرستان با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های گردشگری و توریستی در لرستان افزود: این استان هر چند به صورت بالقوه ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد و جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود، اما همانند سایر بخش‌های توسعه‌ای، این ظرفیت‌ها بالفعل نشده است.

    زیویار همچنین خام فروشی در حوزه‌های مختلف بخصوص سنگ را مشکل دیگر استان عنوان کرد و افزود: خرم آباد مرکز استان در بخش‌های مختلف همانند اشتغالزایی، رفع آسیب‌های اجتماعی، مبلمان شهری و گردشگری آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

    وی اضافه کرد: سهم لرستان از طرح مهضت ملی مسکن در مدت چهار سال ۸۸ هزار واحد مسکونی است و سالانه باید ۲۲ هزار مسکن در استان ساخته شود.

    قرار است آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و اعضای هیات دولت، روز جمعه ۱۹ آذرماه به لرستان سفر کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *