×
آخرین اخبار

ادعای رئیس انجمن مخترعان مشهد درباره ۲ زلزله اخیر

  • کد نوشته: 8101
  • ۱۳۹۶-۱۰-۰۴
  • 1024 بازدید
  • رئیس انجمن مخترعین خراسان رضوی مدعی شد که زلزله تهران را دو روز قبل از وقوع پیش بینی کرده بودم.

    ادعای رئیس انجمن مخترعان مشهد درباره ۲ زلزله اخیر

    به گزارش دیدگاه نیوز، علی اصغر برهمند ضمن اشاره به موضوع وقوع زلزله های فراوان در کشور و سایر نقاط جهان احتمال منحرف شدن محور زمین را مطرح کرده، گفت: کند شدن سرعت زمین نیز تأثیری در هسته زمین گذاشته که این کاهش سرعت باعث آشوب در هسته زمین می شود.

     

    وی با بیان اینکه با فعل و انفعالاتی این موج آشوب می تواند به طور اتفاقی به برخی نقاط برخورد کند، افزود: در خیلی از کشورهای جهان زلزله ها در حال رخ دادن است و باتوجه به آسیب پذیری برخی نقاط احتمال هرگونه تغییر در زمین وجود دارد.

     

    رئیس انجمن مخترعین خراسان رضوی گفت: من هیچ درآمدی از موضوع پیش بینی زلزله تا به حال نداشته ام و درگیر زندگی عادی هستیم و فرصت رصد تمام زلزله ها نیست؛ اما امکان پیش بینی زلزله ها تا ۷۰ درصد وجود دارد.

     

    وی افزود: زلزله تهران را دو روز قبل از وقوع پیش بینی کرده بودیم همچنین زلزله کرمانشاه را نیز چهار روز قبل از وقوع پیش بینی کرده بودیم.

     

    برهمند با اشاره به این مطلب که زلزله قابل پیش بینی است و متاسفانه مجامع علمی به سختی مانند دوران گالیله در برابر پذیرفتن این موضوع مقاومت کرده اند، تصریح کرد: زلزله در یک شب بوجود نمی آید و حداقل شش ماه قبل از وقوع جمع آوری انرژی در یک نقطه را می توانیم با استفاده از ماهواره های زمین شناسی بدست آوریم.

     

    وی افزود: این پیش بینی را رایگان در اختیار مسئولان قرار می دهیم؛ اما دائم در معرض تهمت و شکایت قرار می گیریم و مسئولان به این پیش بینی ها توجه نکرده اند؛ اما باید بدانند ما یار آنها هستیم تا بتوانند نیروها را زودتر آماده باش زده و بهتر مدیریت داشته باشند و آرزو داریم روزی بتوان زلزله را در سراسر دنیا پیش بینی کرد.

     

    رئیس گروه توسعه ایده های دانش بنیان گفت: قصد داریم خطرات را از قبل پیش بینی کنیم و برای این امر نیاز به امکانات و حمایت مسئولان داریم.

     

    وی تصریح کرد: آمار زلزله های بررسی شده نشان می دهد که از ۶۵ زلزله پیش بینی شده تعداد ۶۲ مورد آن با تخمین ریشتر به وقوع پیوسته است و قابل ذکر است که باتوجه به ۱۰ سال پشتوانه علمی با هزینه شخصی در این زمینه طول و عرض جغرافیایی محل زلزله را می توانیم ارائه کنیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *