×
آخرین اخبار

قابل توجه استاندار خادمی و مجمع نمایندگان لرستان؛
اداره کل راه و شهرسازی لرستان نیازمند مدیری با تجربه و توانمند است/ افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی اجاره بهای مسکن در استان

  • کد نوشته: 30138
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۲
  • 544 بازدید
  • بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه اجاره بهای مسکن در بهار امسال مربوط به استان لرستان با ۳۵/۸ درصد و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ۷/۵ درصد بوده که نشان از بی‌توجهی و ضعف در عملکرد مدیرکل راه و شهرسازی در استان محروم لرستان دارد.
    اداره کل راه و شهرسازی لرستان نیازمند مدیری با تجربه و توانمند است/ افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی اجاره بهای مسکن در استان

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از لرستان، مهدی زکی پور/ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در سال ۹۹، افزایش افسارگسیخته و بی‌سابقه‌ی اجاره بهای مسکن در لرستان است، موضوعی که موجب نگرانی و نارضایتی مردم از متولیان و مسئولان مسکن در استان شده و آن‌ها را با مشکلات جدی در این حوزه مواجه کرده است.

    بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه اجاره بهای مسکن در بهار امسال مربوط به استان لرستان با ۳۵/۸ درصد و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی با ۷/۵ درصد بوده که نشان از بی‌توجهی و ضعف در عملکرد مدیرکل راه و شهرسازی در استان محروم لرستان دارد.

    قیمت اجاره بهای مسکن در لرستان نسبت به بهار سال گذشته، بیش از ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است، به طوری که طبق آمارها، خانوارهایی که در سال جدید قرارداد مسکن خود را تمدید کرده‌اند حداقل ۳۰ و حداکثر تا۵۰ درصد مجبور به افزایش قیمت اجاره بهای خود شده‌اند.

    در حالی که مسئولان مسکن در استان، تشکل‌های صنفی مسکن را مسئول کنترل نرخ اجاره بها معرفی می‌کنند اما واقعیت این است که سیاست‌های غلط نماینده دولت در حوزه مسکن در استان و نهادهای نظارتی مسئول این نابسامانی‌ها و افزایش افسارگسیخته نرخ تورم مسکن در لرستان هستند، چرا که حجم ساخت و سازها تا حد بسیار زیادی در استان کاهش یافته و در حوزه تعادل بخشی به عرضه و تقاضا نیز اقدام قابل توجهی انجام نگرفته و همچنین طرح ملی مسکن در بسیاری از شهرهای استان مغفول مانده است.

    آمارها خود گویای همه چیز است و باید پذیرفت که متاسفانه مدیرکل جوان و کم‌تجربه راه و شهرسازی لرستان در حوزه مسکن بسیار ضعیف عمل کرده و موجب نارضایتی مردم از دولت در این بخش شده است.

    قبول داریم که کشور با توجه به تحریم‌ها و شیوع کرونا ویروس، در حال حاضر از لحاظ اقتصادی در شرایط مناسبی بسر نمی‌برد اما آیا تحریم‌ها و شرایط بد اقتصادی کشور تنها بر روی شاخص‌های توسعه و پیشرفت لرستان در همه‌ی بخش‌ها و زمینه‌ها تاثیرگذار بوده است؟ چرا نرخ تورم نقطه به نقطه اجاره بهای مسکن در آذربایجان غربی ۷ درصد است اما در لرستان این نرخ سر به فلک کشیده و بالاترین درصد تورم را در کشور به خود اختصاص داده است؟

    در واقع لرستان نیاز به مدیری توانمند، متعهد و باتجربه در حوزه راه و شهرسازی است که مدیریت ارشد و مجمع نمایندگان استان می‌بایست توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند و تغییر در راس مدیریت راه و شهرسازی را در اولویت کاری خود قرار دهند، چرا که ایشان با عملکرد ضعیف خود موجب نارضایتی مردم محروم لرستان شده است.

    در روزهای آینده عملکرد مدیرکل راه و شهرسازی را از زوایای مختلفی مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهیم داد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *