×
آخرین اخبار

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت برای حفظ جنگل‌های زاگرس 

  • کد نوشته: 94472
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۳
  • 153 بازدید
  • تهران- خبر روز- مشاور وزیر نفت و معاون نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت اعلام کرد که این وزارتخانه ذیل مسئولیت‌های اجتماعی خود، ۱۰ میلیارد تومان برای آفت‌زدایی از جنگل‌های بلوط زاگرس اختصاص داده است.

    اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت برای حفظ جنگل‌های زاگرس 

    به گزارش دیدگاه نیوز، در روزهای اخیر و با اوج‌گیری صدمه به جنگل‌های بلوط زاگرس توسط آفت در غرب کشور موضوع عدم اهتمام وزارت نفت جهت نجات این جنگل‌ها با توجه به نفت‌خیز بودن این منطقه مطرح شده بود.

    موضوعی که با واکنش وزارت نفت رو به رو شد و «بابک دارابی» مشاور وزیر نفت خبر از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان توسط وزارت نفت برای نجات جنگل‌های بلوط داد. 

    وی با بیان اینکه امیدواریم با این اقدام گام مؤثری برای رفع آسیب جنگل‌های زاگرس برداشته شده باشد اظهار داشت: از آنجایی که برای همکاران صنعت نفت طرح‌های زیست محیطی و صیانت از جنگل‌های زاگرس دارای اهمیت بسیار زیادی بود این موضوع ذیل مسئولیت‌های اجتماعی این وزارتخانه انجام شد و امیدواریم آفت زدایی با جدیت بیشتری دنبال شود. 

    این جنگل‌ها حدود ۵۰ درصد معیشت مردم منطقه وابسته به محصولات فرعی جنگل‌های بلوط و کشاورزی است. همچنین از لحاظ اکولوژیکی و زیست محیطی نیز این جنگل‌ها نقش مهمی در غرب کشور ایفا می‌کنند.

    حتی در حال حاضر که بحث روز کشور موضوع ریزگردهاست این درختان می‌توانند به عنوان کاهش دهنده ریزگردها ایفای نقش کنند.

    کاهش گازهای آلاینده، ذخیره و تنظیم چرخه آب کشور، کاهش فرسایش خاک از دیگر وظایف این جنگل‌هاست.

    این جنگل‌ها متأسفانه به دلیل استفاده غلط و استفاده بیش از حد دچار مشکل شدند و تعادل زیستی آن‌ها به هم خورده است. از جمله موارد استفاده بیش از حد می‌توان به تعداد دام اضافه‌تر از حد مجاز اشاره کرد؛ و به عنوان استفاده نادرست می‌توان از سرشاخه زنی درختان و نحوه شخم زدن غلط نام برد.

    در حال حاضر اقدام عاجلی که در رابطه با نجات این جنگل‌ها باید اجرایی شود مبارزه با آفات است.

    پیش‌تر سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده بود که برای کنترل پروانه برگ‌خوار و آفت‌زدایی از جنگل‌های بلوط به صد میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *