×
آخرین اخبار

احمد زمانپور، عضو شورای اسلامی شهر: شهردار مسجدسلیمان برنامه‌ای برای رفع چالش‌ های شهر ارائه دهد

  • کد نوشته: 22779
  • ۱۳۹۹-۰۱-۳۱
  • 1402 بازدید
  • عضو شورای شهر مسجدسلیمان گفت: علی‌رغم تلاش های انجام شده اما هیچ برنامه کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدتی از سوی شهردار مسجد سلیمان برای برون رفت از مشکلات ارائه نشده است. احمد زمانپور عضو شورای شهر مسجدسلیمان امشب در گفت‌‌وگو با خبرنگار دیدگاه نیوز در مسجدسلیمان، اظهار کرد: یک شهردار زمانی می‌تواند موفق […]

    احمد زمانپور، عضو شورای اسلامی شهر: شهردار مسجدسلیمان برنامه‌ای برای رفع چالش‌ های شهر ارائه دهد

    عضو شورای شهر مسجدسلیمان گفت: علی‌رغم تلاش های انجام شده اما هیچ برنامه کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدتی از سوی شهردار مسجد سلیمان برای برون رفت از مشکلات ارائه نشده است.

    احمد زمانپور عضو شورای شهر مسجدسلیمان امشب در گفت‌‌وگو با خبرنگار دیدگاه نیوز در مسجدسلیمان، اظهار کرد: یک شهردار زمانی می‌تواند موفق باشد که پیش از پذیرفتن مسئولیت با شناخت مشکلات و استفاده از ظرفیت‌ها اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را ترسیم و تهیه اسناد بالادستی برنامه اجرایی خود و البته با انتخاب مناسب ترین برنامه گام های اجرایی و حساب شده در راه موفقیت بردارد.

    وی افزود: متاسفانه علیرغم گذشت چند ماه و تلاش های صورت گرفته هیچ برنامه مدون زمانبندی شده معناداری از سوی وی ارائه نشده و البته این بدان معنا نیست که تلاشی در این رابطه انجام نداده اما موفقیتی در این راه نداشته است.

    عضو شورای شهر مسجدسلیمان گفت: بعضی از کارها و برنامه ریزی های مهم همچون ساماندهی نیروی انسانی، ایجاد درآمد پایدار، اخذ اعتبار عمرانی کافی، استعلام از مراجع ذیصلاح در واگذاری پست های تخصصی، تعامل با مدیران شهری و استانی در جذب اعتبارات مواردی هستند که در صورت عدم انجام صحیح و فنی آن ها، هر مجموعه شهری را به انزوا و ویرانی کشانده و در سیستم مدیریت شهری منجر به فروپاشی ساختاری و سازمانی خواهد شد.

    زمانپورگفت: شهرداری مسجدسلیمان بیش از۶۰۰ نیروی کارگری و کارمندی دارد که تعدادی از این افراد امروز مقابل ساختمان شهرداری تجمع و خواهان پرداخت حقوق و عیدی عقب مانده از شهرداری شده اند ضمن آن که حق بیمه آن ها نیز به موقع پرداخت نشده است.

    وی افزود: اگر چه ما تحصن را تایید نمی‌کنیم اما این حق طبیعی کارگران است که انتظار داشته باشند حقوق شان به موقع دریافت و یا حداقل طی این مدت برنامه ای مدون از سوی شهردار به آنان ارائه شده باشد.

    زمانپور ادامه داد: امسال که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام گذاری شده یکی از مهمترین دلایلی بود تا با تلاش مجدانه در بررسی های فنی از روند مدیریت شهرداری بسیار مواردی از جمله روند برخی قراردادها، عدم پرداخت حقوق و بیمه کارکنان شهرداری، تعیین تکلیف نشدن وضعیت پسماند که در شرایط کنونی با جان مردم مستقیما مرتبط است را مورد بررسی قرار دهیم.

    وی گفت: بهبود مدیریت اصولی پسماندهای شهری و محل‌های دفع زباله به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها می تواند نقش بسیار موثری در ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و زیست محیطی به همراه داشته باشد که متاسفانه علیرغم تاکیدات فراوان در این رابطه چاره اندیشی نشد و همین مسئله اعتراض شدید مسوولان شهرستان را به همراه داشته است.

    رئیس شورای اسلامی ضمن ایراد به قرارداد یکی از شرکت های سرمایه گذاری، گفت: مسجدسلیمان به لحاظ پتانسیل های درآمدی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید فرصت های سرمایه گذاری به‌خوبی برای صاحبان سرمایه بازگو شود که در این رابطه انسجام و اتفاق نظر خوبی در چارچوب قانون میان اعضای شورای شهر وجود دارد چرا که معتقدیم سرمایه‌گذاری نقشی مهم در توسعه هر شهر دارد و تحقق این هدف باید به دور از هر نگاه خاص باشد تا شائبه‌های احتمالی را از تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شورای شهر و شهرداری دور کند و اطمینان مردم را برای حمایت از اجرای چنین طرح‌هایی افزایش دهد.

    وی ادامه داد: در بررسی قرارداد واگذاری پسماند شهری با یکی از شرکت های فنی مهندسی ایرادات اساسی مشاهده شد که خواهان برطرف شدن ایرادات مطروحه توسط شهردار محترم مسجدسلیمان شدیم از جمله این که قرارداد مذکور بر خلاف ضوابط و مقررات بدون تشریفات مناقصه با شرکت مذکور منعقد گردیده بود، در صورتی که هرگونه قرارداد ترک تشریفات باید دارای شرایط خاص و ویژه ای باشد به طور مثال در قرارداد پسماند شهرداری شرکت طرف قرارداد تاکنون هیچ گونه مدرکی دال بر اجرای پروژه مشابه یا گردش مالی مناسب ارائه نداده، همچنین با بررسی های به عمل آمده در بررسی مفاد این قرارداد منفعت عقلایی و مالی برای شهرداری دیده نشده است. نکته دیگر عدم تامین ضمانت های لازم جهت حسن انجام کار و یا تعیین درصد سود احتمالی شهرداری در آینده می باشد و موارد بسیار دیگر که در این مقال نمی گنجد اما این ایرادات هنوز مرتفع نشده اند.

    عضو هیئت رئیسه کمیسیون سلامت، محیط زیست خدمات شهری و روستایی شورای عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفره های خالی کارکنان شهرداری اظهار کرد: کاش به جای استخدام های بی رویه و بی ضابطه در شهرداری فکری برای سفره های خالی و بیمه پرداخت نشده کارکنان می شد.

    ایشان با انتقاد از عدم رعایت شایسته سالاری در مدیریت شهری، خواستار انتصاب مدیرانی کاردان، شایسته و آزمون پس داده برای انجام کارهای بزرگ شد و خاطر نشان کرد: متاسفانه در شهرداری مسجدسلیمان بسیاری از نیروهای لایق و پاکدست به دلایل نامعلوم کنار گذاشته شده است و بعضاً افرادی جایگزین آنان شده اند که صلاحیت و شایستگی های فنی و رفتاری لازم را ندارند و این یکی از دلایلی ست که باعث شده است کارها به خوبی پیش نرود به نوعی که چندین ماه حقوق، بیمه و بخشی از عیدی کارکنان پرداخت نشده است و علاوه بر آن هیچ فعالیت زیرساختی در شهرستان نیز صورت نگرفته است.

    نماینده استان در شورای عالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از خصوصیات هر شهرداری قدرت چانه زنی و تعامل با مدیران شهرستان و استان است، گفت: بدون شک اگر مدیریت شهری نتواند ارتباط دو سویه و سازنده‌ای با مدیران دستگاه‌ها و ادارات مختلف داشته باشد، نمی‌تواند در دستیابی به اهداف پیش بینی شده خود موفق عمل کند که به اعتقاد بنده ضعف هایی در این رابطه وجود دارد به همین دلیل طی چند ماه گذشته بودجه کمی نسبت به دیگر شهرها به شهرستان ما اختصاص داده شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *