×
آخرین اخبار

احتکار و عرضه خارج از شبکه نان، آرد، روغن و سایر کالاهای اساسی تخلف محسوب می‌شود

  • کد نوشته: 84919
  • ۱۴۰۱-۰۲-۱۸
  • 466 بازدید
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با محتکران و گرانفروشان در عرضه‌ آرد، نان ، ماکارونی و روغن برخورد قانونی می شود/ کالاهایی که از قبل قیمت مصوب داشته بایستی به قیمت قبل فروخته شود

    احتکار و عرضه خارج از شبکه نان، آرد، روغن و سایر کالاهای اساسی تخلف محسوب می‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز، رضا افلاطونی با اعلام این خبر افزود : نظر به اعلام نرخ گندم بخش صنف و صنعت توسط وزارت جهاد کشاورزی و تعیین نرخ آرد و تصویب آن در کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، با هرگونه افزایش قیمت نان و عدم عرضه آن از سوی نانوایی ها ، مراکز عرضه و واحدهای متخلف و افراد سودجو برخورد می شود. 

    وی افزود: با مصوبه دولت افزایش قیمت آرد شامل نان های صنعتی است و نان‌های سنتی همچون سنگک ، بربری ، لواش و… که از آرد یارانه‌ای استفاده می کنند، هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهند داشت .

    به گفته افلاطونی با هرگونه کم‌فروشی در شرکت های تولید آرد، نانوایی ها، افزایش قیمت خودسر و احتکار آرد یارانه‌ای و فروش آنها به صورت آزاد به سایر نانوایی ها و صنوف مرتبط برخورد خواهد شد.

    به گفته وی الحمدالله دراستان با همراهی و همکاری دستگاه قضایی و سایر دستگاههای متوالی بر فرآیند تولید، عرضه و توزیع این کالاها نظارت دقیق انجام‌می شود.

    رییس سازمان جهاد کشاور ی استان قزوین اضافه کرد: افزایش قیمت در اقلامی همچون ماکارونی نیز که پیش از اعلام قیمت جدید آرد صنعتی قیمت گذاری شده و در بازار موجود است نبایستی افزایش قیمت داشته باشد.

    افلاطونی گفت : اقلام موجود در مراکز و فروشگاههای عرضه باید بر اساس قیمت‌ در بر روی کالا به فروش برسد و هرگونه تخطی از این موضوع از مصادیق گران‌فروشی است و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

    وی در خصوص احتکار برخی کالاهای اساسی همچون روغن هم گفت: عدم عرضه برخی کالاهای اساسی همچون روغن قطعاً احتکار محسوب شده‌ و عدم عرضه این کالاها و سایر اقلام اساسی و مایحتاج عمومی توسط بازرسان این سازمان و دستگاه ههای متولی و نظارتی با جدیت مورد رصد قرار دارد.

    وی از شهروندان خواست هرگونه تخلف در عرضه کالاهای اساسی را به سامانه تلفنی ۱۲۴ اعلام کنند .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *