×
آخرین اخبار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خبر داد؛
احتمال وقوع سیل در آذربایجان‌شرقی/هشدار به حاشیه‌نشینان

  • کد نوشته: 66603
  • ۱۴۰۰-۰۴-۲۳
  • 380 بازدید
  • آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، گلستان، خراسان‌شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، گیلان و مازندران امروز و فردا در معرض سیلاب تابستانی هستند.
    احتمال وقوع سیل در آذربایجان‌شرقی/هشدار به حاشیه‌نشینان

    به گزارش دیدگاه نیوز ، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه ۲۳و ۲۴ تیر) سامانه رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ۱۱استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، گیلان و مازندران مشاهده خواهد شد.

    این سامانه مخاطراتی ازجمله رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید، گرد و خاک و تگرگ را در مناطق مستعد موجب می‌شود و درصورت شدت می‌تواند موجب جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها شود.

    سازمان هواشناسی کشور توصیه کرده است که شهروندان نقاط پرمخاطره در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد و توقف نکنند، محکم‌کردن سازه‌های موقتی را در اولویت قرار دهند و هنگام چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و فعالیت‌هایی مانند کوهنوردی و طبیعت‌گردی احتیاط کنند.

    محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با وقوع سیلاب در استان اظهار داشت: به همه اعضای ستاد بحران استان، فرمانداران و شهرداران آماده‌باش اعلام شده است و در مورد مناطقی که پیش از این سیل آسیب دیده‌اند مثل آذرشهر و عجبشیر هم به‌صورت تلفنی تأکید کرده‌ایم تا نکات ایمنی و پیشگیرانه انجام شود.

    وی با بیان این که همه نقاط آذربایجان شرقی مستعد خطر سیلاب است و هیچ شهر یا روستایی از این قاعده مستثنی نیست، گفت: البته تأکید کرده‌ایم که نقاط سیل خیز بیشتر رصد شود. حتی شهر تبریز هم از خطر دور نیست. به مناطق حاشیه‌ای تبریز که در حاشیه و بستر رودخانه ساخت‌وساز کرده‌اند، هشدار داده‌ایم مراقبت ویژه داشته باشند و حتی درصورت شدت خطر ساختمان‌ها را تخلیه کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *