×
آخرین اخبار

احتمال برنده شدن اردوغان در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

  • کد نوشته: 131623
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۳
  • 51 بازدید
  • رسانه روسیِ عربی زبانِ روسیا الیوم نوشت که احتمال دارد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کنونی ترکیه در همان دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه برنده شود.

    احتمال برنده شدن اردوغان در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

    به گزارش روسیا الیوم، جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال دارد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کنونی ترکیه در همان دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه برنده شود.

    بر اساس نظر سنجی مرکز «آردا»که ۱۱ تا ۱۲ مه با مشارکت ۲۵هزار نفر انجام شد   ۵۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی آمادگی خود برای رای دادن به اردوغان و ۴۴ درصد آمادگی خود برای رای دادن به کمال قلیچدار اوغلو کاندیدای مخالفان اعلام کردند.

    سنان اوغان سومین کاندیدا نزدیک به ۴ درصد آرای شرکت کنندگان در این نظر سنجی را به دست آورد.

    بر اساس نتایج پژوهش هایی که انجام شده است نیز«ائتلاف ملت» که حزب حاکم را شامل می شود به بیش از ۵۱ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی دست می یابد.

      نظر سنجی دیگری که مرکز پژوهش های«آسال» انجام داده است نیز نشان می دهد که اردوغان به بیش از ۵۰ درصد آرا و قلیجدار اوغلو به بیش از ۴۶ درصد آراء دست پیدا می کنند.

    قرار است انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه ۱۴ ماه مه برگزار شود و در صورتی که هیچ کدام از  کاندیداهای ریاست جمهوری به ۵۰ درصد آرا دست پیدا نکردند دور دوم انتخابات در  ۲۸ ماه مه برگزار می شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *