×
آخرین اخبار

پازوکی آخرین اقدامات جهت مقابله با سیل احتمالی در لرستان را تشریح کرد:
احتمال بارش ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متری باران در الیگودرز، ازنا، سپبددشت و شول‌آباد / ستاد بحران آماده مقابله با سیل احتمالی است

  • کد نوشته: 88723
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۶
  • 489 بازدید
  • مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان به پیش‌بینی سازمان هواشناسی نسبت به‌ میزان بارندگی در روزهای آینده در استان اشاره کرد و گفت: میزان بارندگی ممکن است بین یک تا دو میلی‌متر باشد اما با توجه به تغییر اقلیم و همچنین تغییرات آب و هوایی که داشتیم، ممکن است در بعضی مناطق مانند ازنا، الیگودرز، سپبددشت و شول‌آباد به صورت نقطه‌ای شاهد بارش ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر باشیم‌ که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک رودخانه‌ها و آب‌راه‌ها سیلابی خواهند شد.
    احتمال بارش ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متری باران در الیگودرز، ازنا، سپبددشت و شول‌آباد / ستاد بحران آماده مقابله با سیل احتمالی است

    مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار دیدگاه نیوز لرستان، اظهار داشت: پیرو هشدارهای صادره از سوی سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان و هشدار سطح زرد و نارنجی که برای روزهای پایانی هفته و اوایل هفته آینده اعلام کردند، جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات ستاد بحران استان به ریاست معاون عمرانی استانداری لرستان تشکیل و به همه‌ی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران اعلام آماده باش شد.

    وی افزود: به فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران شهرستان‌های استان دستور داده شد که نسبت به تشکیل جلسات ستاد بحران اقدام کنند و تصمیمات و اقدامات لازم جهت مقابله با سیل احتمالی را اتخاذ نمایند.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان خاطرنشان کرد: به شهرداران و دهیاران تاکید شده است که نسبت به تنظیف و پاک‌سازی انهار، مسیل‌ها و آب‌راه‌ها اقدام کنند و همچنین به شرکت آب منطقه‌ای ابلاغ شده که اگر نیاز به لایروبی رودخانه‌ها هست نسبت به این مهم اقدام کند‌.

    پازوکی به وظایف محوله به دیگر دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: به میراث فرهنگی تاکید شده که نسبت به لغو تورهای تفریحی و گردشگری در روزهای پایانی هفته اقدام کند و به اداره ورزش و جوانان نیز ابلاغ شده که از صعود کوهنوردان و حضور ورزشکاران در مسیرهای پرخطر ممانعت کند و هشدارهای لازم را صادر نماید.

    وی به پیش‌بینی سازمان هواشناسی نسبت به‌ میزان بارندگی در روزهای آینده در استان اشاره کرد و گفت: میزان بارندگی ممکن است بین یک تا دو میلی‌متر باشد اما با توجه به تغییر اقلیم ما، همچنین تغییرات آب و هوایی که داشتیم، ممکن است در بعضی مناطق مانند ازنا، الیگودرز، سپبددشت و شول‌آباد به صورت نقطه‌ای شاهد بارش ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر باران باشیم‌ که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک رودخانه‌ها و آب‌راه‌ها سیلابی خواهند شد.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان ادامه داد: به جهاد کشاورزی لرستان تاکید شده که هشدارهای لازم جهت آگاه‌سازی کشاورزان و دامداران، نسبت به جمع‌آوری محصولات خود هر چه سریعتر اقدام کنند و همچنین به ادره کل امور عشایری نیز ابلاغ شده که به عشایر کوچ‌رو که در حاشیه رودخانه‌ها و آب‌راه‌ها اسکان دارند اطلاع‌رسانی شود تا نسبت به جابجایی اقدام کنند و با توجه به وزش بادی که در روزهای آتی محتمل هست، به جهاد کشاورزی گفته شده تمام سازه‌ها، تابلوها، ساخت‌و‌سازها و … که در معرض هستند جهت پیشگیری اقدام کند.

    مهدی پازوکی خاطر نشان کرد: به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان تاکید شده تا در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای آمادگی لازم جهت خدمات‌دهی به مردم را داشته باشند.

    وی با اشاره به مشخص نبودن نقاط حادثه‌خیز در پی بارش‌های روزهای آینده، تصریح کرد: چون بارش‌ها به صورت نقطه‌ای و رگباری هست دقیقا مشخص نیست بارش‌ها در چه نقاطی شدت بیشتری خواهد داشت، اما همه فرمانداران، شهرداران، دهیاران و بخشداران ازنا، الیگودرز، سپبددشت و شول‌آباد تاکید شده که در حال آماده باش کامل باشند و دستگاه‌های امدادی و خدماتی خود را جهت خدمت به مردم آماده کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *