×
آخرین اخبار

احتمال ابتلای چند باره افراد در پیک سوم کرونا در خوزستان وجود دارد

  • کد نوشته: 35698
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۹
  • 369 بازدید
  • دبیر شورای سلامت اهواز با رد ادعای ایمنی ۲ ماهه کرونا در فرد گفت: ابتلا به کرونا هیچ ایمنی در بدن ایجاد نکرده و شواهد نشان می‌دهد احتمال ابتلا چندباره افراد در پیک سوم کرونا وجود دارد.
    احتمال ابتلای چند باره افراد در پیک سوم کرونا در خوزستان وجود دارد

    دبیر شورای سلامت اهواز با رد ادعای ایمنی ۲ ماهه کرونا در فرد گفت: ابتلا به کرونا هیچ ایمنی در بدن ایجاد نکرده و شواهد نشان می‌دهد احتمال ابتلا چندباره افراد در پیک سوم کرونا وجود دارد.
    به گزارش دیدگاه نیوز، احمد مشکورنیا دبیر شورای سلامت اهواز در نشست با اهالی رسانه اظهار داشت: مردم باید متوجه باشند منظور از وضعیت سفید به معنای پایان کرونا نیست.

    وی افزود: اکنون وضعیت همه کشور از نظر کرونا قرمز است و مسافرت به خارج از استان، مهمانی‌های خانگی، برگزاری مراسم، بازگشایی مدارس و برگزاری کنکور از عوامل این وضعیت هستند.

    دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به نقش بالای مسافرت در افزایش آمار کرونا ادامه داد: کسانی که به مسافرت می‌روند، در برگشت کرونا به سوغات می‌آورند.

    مشکورنا بیان داشت: در کرونا ۲۰ درصد مبتلایان فاقد علائم ظاهری و بدون علامت هستند و در یک بازه زمانی ۵ روزه بیماران سرپایی افزایش و دو تا سه هفته بعد بستری و متاسفانه در عرض یک ماه آمار مرگ و میر افزایش پیدا می‌کند.

    دبیر شورای سلامت اهواز به مسئله کدورت آب شرب اهواز اشاره و تصریح کرد: آب شرب اهواز هیچ گونه آلودگی میکروبی ندارد و روزانه نمونه‌برداری صورت می‌گیرد.

    رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا گفت: در اول شهریورماه ۱۰ مورد مثبت کروناویروس در شرق اهواز شناسایی شد اما به تدریج موارد بیماری افزایش یافت و در ۲۸ شهریورماه ۳۰ مورد مثبت شناسایی شدند؛ این ارقام نشان می‌دهد که در این روز، ۶۰ تا ۷۰ بیمار مراجعه کرده‌اند و از افراد واجد شرایط نمونه‌گیری شده که این تعداد مثبت شناسایی شده‌اند.

    وی با اشاره به روش‌های تشخیصی کرونا بیان کرد: شرح حال و علائم بالینی، سی‌تی اسکن، سنجش آنتی‌بادی و تست مخاطی(PCR) چهار روش تشخیص این بیماری هستند. زنان باردار، افراد دارای نقص ایمنی و افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون کنترل‌ نشده در اولویت نمونه‌گیری هستند.

    مشکورنیا افزود: زمانی که یک بیمار با از دست رفتن حس چشایی و بویایی مراجعه می‌کند به معنی ابتلا به کرونا است حتی اگر فرد برای دو ساعت حس بویایی و چشایی‌اش را از دست بدهد، به طور قاطع به کرونا مبتلا شده است بنابراین چنین فردی تست نمی‌شود زیرا مطمئنا مبتلا است.

    وی گفت: زمانی که بیماری با علائم ریوی مانند سرفه و تنگی نفس مراجعه می‌کند، میزان تشخیص سی ‌تی ‌اسکن ۹۷ درصد است اما میزان تشخیص PCR برای وی ۶۳ درصد است. قطعاً روشی انتخاب می‌شود که با استناد بیشتری به ما جواب قابل قبولی دهد. زمانی که سی ‌تی ‌اسکن مثبت است دیگر نیازی به تست PCR نیست و حتی اگر PCR منفی باشد ابتلا به کروناویروس قطعی است.

    دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به دیگر روش تشخیص این بیماری گفت: آنتی‌بادی کرونا یک روز هم ایمنی ندارد. افرادی هستند که ۳ بار درگیر کرونا شدند. این احتمال وجود دارد که در پیک بعدی کرونا، این عدد به ۵ بار نیز برسد.

    وی با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی ادارات افزود: دفاتر پیشخوان و پلیس +۱۰ و مراکز رهگشا مراکز دولتی هستند اما مشاهده می‌شود که در این مراکز، سلامت مردم و خودشان هیچ اهمیتی ندارد. ادارات دولتی کم‌کاری زیادی داشته‌اند، زمانی که به برخی ادارات مراجعه می‌کنیم احساس می‌شود که در این مراکز ماسک‌زدن ممنوع است. در همین راستا تاکنون دو شعبه بانک مسکن در شرق اهواز را پلمب کرده‌ایم.

    مسئول بهداشت شرق اهواز اظهار داشت: در زمینه مقابله به کرونا و آموزش پیشگیری نیاز به رفتارشناسی و جامعه‌شناسی جمعیت مناطق اهواز داریم ولی این کمک از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز به ما ارائه نشد.

    این مقام مسئول به شعار هر خانه یک پایگاه سلامت گفت: هر ایرانی باید سفیر سلامت باشد و با آموزش درون خانواده و چهره به چهره در قطع زنجیره کرونا به ما کمک کند.

    مشکورنیا با انتقاد از همکاری نکردن شهرداری با ستاد کرونا اظهار داشت: شهرداری در ستاد کرونا شرکت نمی‌کند و تا این حرف را بیان می‌کنیم، موجی از حملات را عده‌ای شروع می‌کنند که چرا این حرف را بیان کردید این یک واقعیت است.

    وی گفت: اصحاب رسانه از مدیران شهری درباره اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در بازارها و بازارچه‌ها بپرسند، اگر اقدام موثری صورت گرفته باشد من از همین جا از همه عذرخواهی می‌کنم. متاسفانه تا این گونه اقدامات را مطالبه می‌کنیم، شانتاژ رسانه‌ای علیه بهداشت شروع می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *