×
آخرین اخبار

اجرای طرح پایلوت بیمه تکمیلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در ۳ استان

  • کد نوشته: 105024
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۰
  • 161 بازدید
  • خرم‌آباد – خبر روز – مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، همدان به عنوان پایلوت بیمه تکمیلی برای بازنشستگان انتخاب شده‌اند.

    اجرای طرح پایلوت بیمه تکمیلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در ۳ استان

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز، بیت‌اله برقراری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با الگوگیری از اهداف بلند نظام اسلامی و اصل مترقی قانون اساسی تاسیس شده است.

    وی اظهار کرد: این صندوق در سه مورد، مستمری را به جامعه هدف خود که شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و ناشی از فوت است ارائه می‌کند.

    برقراری ادامه داد: استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، همدان به عنوان پایلوت بیمه تکمیلی برای بازنشستگان انتخاب شده اند و در این صندوق دولت کارفرما بوده و عضویت در آن از سوی افراد اختیاری است.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: نقاط ضعف و قوت در این طرح ارزیابی و توسعه آن در سایر استان ها در دستور کار قرار خواهد گرفت و در فاز نخست آن ۱۶۳ هزار نفر تحت بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و لرستان پس از استان‌های پایلوت از بیمه تکمیلی برخوردار خواهد شد.

    وی افزود: در مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده در کشور وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ادامه داد: تقویت کارگزاران بر مبنای پژوهش است و از هنگام آغاز به کار دولت سیزدهم بیش از ۳۱۰ هزار نفر از طریق کارگزاران جذب شدند و نظارت همچنین کیفی سازی برکارگزاری ها موجب شد از سه هزار و ۴۰۰ کارگزار به یکهزار و ۸۰۰ کارگزار کاهش یابد.

    وی گفت: برنامه راهبردی افق پنج ساله برای صندوق تدوین شده و طبق چشم‌انداز در سال ۱۴۰۵ یکی از صندوق‌های بیمه‌ای و الگویی در کشور محسوب خواهیم شد، ثبات و پایداری صندوق و بیمه کردن جامعه هدف اقدام بالنده صندوق محسوب می‌شود و خوشبختانه صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده و صیانت از سرمایه مردم ضروری است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *