×
آخرین اخبار

مدیر جهاد کشاورزی امیدیه خبر داد:
اجرای طرح هویت گذاری دام در امیدیه

  • کد نوشته: 38371
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۳
  • 486 بازدید
  •  به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از امیدیه جلسه هم اندیشی اجرای طرح هویت گذاری دام با حضور مدیر جهاد کشاورزی ، نماینده فرمانداری امیدیه، نمایندگان دامپزشکی و تعاونی های دامداران، کارگذار هویت گذاری و رییس امور دام شهرستان در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی امیدیه برگزار شد. در این جلسه سید داود علوی فرد […]

    اجرای طرح هویت گذاری دام در امیدیه

     به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از امیدیه جلسه هم اندیشی اجرای طرح هویت گذاری دام با حضور مدیر جهاد کشاورزی ، نماینده فرمانداری امیدیه، نمایندگان دامپزشکی و تعاونی های دامداران، کارگذار هویت گذاری و رییس امور دام شهرستان در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی امیدیه برگزار شد.

    در این جلسه سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه گفت:باتوجه به اینکه در حال حاضر این شهرستان دارای ۷ هزار راس دام سنگین و ۵۸ هزار راس دام سبک است افزود: این دامها در دو سیستم پرورشی روستایی و صنعتی در حال نگه داری و تولید است.

    علوی فرد ضمن اهمیت هویت گذاری دام در شهرستان افزود: تمامی دامداران، تولیدکنندگان، پرورش دهندگان، فروشندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان دام موظف به استفاده از هویت گذاری دام و دریافت شناسنامه دام هستند.
    وی اظهارکرد: هدف از اجرای این طرحرا ، شناسایی دام های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار در سامانه هویت گذاری دام کشور، مبارزه با قاچاق دام زنده، برآورد تولید محصولات دامی به صورت دقیق، بهبود مدیریت تولید و عرضه محصولات دامی، جابجایی هدفمند دام در سطح شهرستان، رصد و پایش بیماری های دامی، وحدت رویه در پلاک کوبی دام ها و پایش و رصد دام های شهرستان قرار دارد.
    علوی فرد در ادامه عنوان داشت: با توجه به افزایش هزینه های تولید و نهاده های تولید دام و محدود بودن سهمیه سبوس تخصیصی این شهرستان نسبت به تعداد دام، برای توزیع عادلانه و صحیح این نهاده ها، از این پس انجام کلیه خدمات دامپروری و دامپزشکی ، توزیع نهاده ها ، تمدید پروانه دامپروری ، و دریافت تسهیلات منوط به ثبت دام در سامانه هویت گذاری می باشد.
    علوی در پایان گفت: طرح پلاک کوبی و هویت دار کردن دام ها ضمن سرشماری دقیق از دامها ،می توان جلوی قاچاق دام و سوء استفاده دریافت نا عادلانه نهاده های دامی را بگیرد تصریح کرد: با توجه با اهمیت این طرح اطلاع رسانی بصورت جامع توسط بخشداران، ارگان های مرتبط و شوراهای روستاهای تحت پوشش، در اسرع وقت صورت گیرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *