×
آخرین اخبار

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ سریع‌تر شد

  • کد نوشته: 96220
  • ۱۴۰۱-۰۶-۳۰
  • 203 بازدید
  • مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز ۱۱، اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی را بهبود چشمگیری داده است.

    اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ سریع‌تر شد

    ویندوز ۱۱ در نسخه‌ی ۲۱H2 یا جدیدتر امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را بدون نیاز به نرم‌افزارهای جانبی فراهم کرده است. اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ تجربه‌ی کلی کاربر را بهبود می‌بخشد و به کاربران فرصت لذت‌بردن بی‌نقص از اپلیکیشن یا بازی دلخواهش را روی دسکتاپ می‌دهد. همچنین، قابلیت مذکور ویندوز ۱۱ را برای کاربران موبایل بسیار کاربردی‌تر می‌کند.

    فروشگاه اپلیکیشن‌های اندروید شامل منتخبی از اپلیکیشن‌های کاربردی است که می‌توان برای انجام کارهای جدی روی ویندوز از آن‌ها استفاده کرد. باید بدانید که اندروید امکان بهره‌مندی از اپلیکیشن‌هایش را ازطریق سیستم میانجی روی ویندوز فراهم کرده است؛ به‌گونه‎‌ای که تجربه‌ی کاربری به گوشی هوشمند شباهت زیادی دارد.

    اجرای بازی اندروید روی ویندوز 11

    برای انجام این کار، از ماشینی مجازی استفاده می‌شود که از «پروژه‌ی متن‌باز اندروید» یا AOSP بهره‌‌ می‌برد. AOSP نسخه‌ای متن‌باز از سیستم‌عامل اندروید است و به پشتیبانی مستقیم گوگل نیازی ندارد. به‌عبارت‌دیگر، با کمک AOSP می‌توان اندروید را روی هر پلتفرمی که به خدمات گوگل دسترسی داشته باشد، به‌راحتی اجرا کرد.

    مایکروسافت نیز با همکاری اینتل و بهره‌مندی از Bridge Technology این شرکت، امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی سخت‌افزارهای x86 فراهم کرده است که عملکرد سیستم‌های مجهز به قطعات اینتل را نیز بهبود می‌دهد. هرچند دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های AMD و Arm به آن نیازی ندارند، می‌توان اپلیکیشن‌های اندرویدی را به‌راحتی روی سیستم‌های ویندوز ۱۱ با پردازنده‌های مذکور اجرا کرد.

    برخلاف اقدامات یادشده و یکپارچه‌سازی بیشتر، اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ ممکن است زمان بیشتری طول بکشد. مایکروسافت که از این مشکل باخبر است، به‌روزرسانی جدید ۲۲۰۸.۴۰۰۰۰.۴.۰ را برای Windows Subsystem for Android عرضه کرده است که عملکرد و اتکاپذیری و امنیت اپلیکیشن‌های اندرویدی را بهبود می‌دهد.

    اجرای تلگرام اندروید روی ویندوز 11

    برای مثال، در به‌روزرسانی جدید مایکروسافت مشکلی که باعث تأخیر در اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌شد، برطرف کرده است. به‌روزرسانی جدید سرعت اجرای اپلیکیشن‌های موبایلی را افزایش و کارایی کلی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

    مشکلات برطرف‌شده و بهبود‌های یادشده عبارت‌اند از:

    • حل مشکل خطاهای پاسخ‌گو‌نبودن اپلیکیشن‌ها یا App Not Responding
    • بهبود اتصال دستگاه‌های ورودی و اسکرول‌کردن در اپلیکیشن‌ها
    • حل مشکل کرش‌کردن با کپی و جای‌گذاری‌کردن محتوای حجیم
    • بهبود کنترل‌های رابط‌ کاربری برای نمایش دیالوگ‌های بازی‌ها
    • سریع‌ترشدن شبکه‌‌سازی
    • بهبود کلی گرافیک و افزایش فریم‌برثانیه (FPS) در بازی‌ها
    • یکپارچه‌سازی بهتر گیم‌پد، به‌ویژه هنگام استفاده از چند اپلیکیشن
    • امکان حذف سریع اپلیکیشن‌ها
    • افزودن پشتیبانی از قابلیت WebView 104 کرومیوم
    • حل مشکل پخش فیلم در اپلیکیشن‌ها و بهبود هسته‌ی لینوکس

    فراموش نکنید که Windows Subsystem for Android ‌فعلاً به‌طوررسمی در ژاپن و آمریکا دردسترس است و اگر می‌خواهید همین الان آن را به‌روز کنید، باید مشترک Release Preview Channel شوید و موقعیت جغرافیایی خود را به آمریکا تغییر دهید.

    گفتنی است پس از دانلود، امکان بازگشت به موقعیت جغرافیایی قبلی وجود دارد. پیش‌تر دیدگاه نیوز مطلبی را برای آشنایی با نحوه‌ی نصب Windows Subsystem for Android و اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ منتشر کرده است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

    ناگفته نماند که Windows Subsystem for Android یا WSA هنوز در مرحله‌ی توسعه و آزمایش است و احتمال دارد در ماه‌های آینده عملکرد با ثبات‌تری پیدا کند. بد نیست بدانید این اولین‌باری نیست که مایکروسافت برای سازگاری اپلیکیشن‌های اندرویدی با ویندوز تلاش می‌کند.

    ردموندی‌ها سال‌ها پیش با عرضه‌ی گوشی‌های ویندوزفون توانست اپلیکیشن‌های اندرویدی را ازطریق پروژه‌ی Astoria روی گوشی‌های مذکور پورت کند. اگرچه پروژه‌ی Astoria مثل WSA موفقیت مناسبی داشت؛ ولی بعدها به‌دلیل احتمال ضربه‌خوردن به پلتفرم جهانی ویندوز (UWP) از خیر آن گذشت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *