×
آخرین اخبار

تندیس سردار ملی شهید علیمردان خان بختیاری در مسجدسلیمان رونمایی شد

  • کد نوشته: 14957
  • ۱۳۹۸-۰۱-۰۹
  • 3005 بازدید
  • پریسا طاهری – دیدگاه نیوز / آیین رونمایی از تندیس سردار ملی بختیاری شهید علی مردان خان بختیاری اسطوره مقاومت، مبارزه با استبداد، مظهر شجاعت و ایمان با حضور حاج آقا امینی خطیب جمعه مسجدسلیمان، اردوان قنبری فرماندار، شهام سلیمانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر؛ مدیران دستگاه های اجرایی، حضور برخی بزرگان بختیاری از […]

    تندیس سردار ملی شهید علیمردان خان بختیاری در مسجدسلیمان رونمایی شد

    پریسا طاهریدیدگاه نیوز / آیین رونمایی از تندیس سردار ملی بختیاری شهید علی مردان خان بختیاری اسطوره مقاومت، مبارزه با استبداد، مظهر شجاعت و ایمان با حضور حاج آقا امینی خطیب جمعه مسجدسلیمان، اردوان قنبری فرماندار، شهام سلیمانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر؛ مدیران دستگاه های اجرایی، حضور برخی بزرگان بختیاری از سراسر کشور، خوانندگان و شاهنامه خوان بختیاری و جمع پرشوری از مردم فرهنگ دوست بختیاری در پارک گل نرگس این شهرستان برگزار گردید.

    در این مراسم حجت الااسلام امینی در بیاناتی ضمن خیر مقدم به جمع حاضر و تبریک حلول سال نو اظهار امیدواری کرد این سال سالی است که  با رونق همه جانبه برای کشور و مردم عزیز خصوصا در بعد تولید و صنعت همراه باشد.

    خطیب جمعه مسجدسلیمان در ادامه از برگزار کنندگان این برنامه  فاخر و ارزشمند تقدیر کرد و افزود: از شهردار با انگیزه و براداران شورای اسلامی شهر و همچنین از حضور دل گرم کننده همشهریان و مهمانان ارجمند که از راه دور و استان های بختیاری حضور دارند تشکر ویژه می کنم.

    ادیب فرزانه حاج اقای امینی با تاکید بر این که با نگاهی به زندگی نامه شیخ علی مردان خان این مرد بزرگ و شجاع و با ایمان  می بینیم که ایشان با اتکاء و توکل به خدا با اراده و با انگیزه عاشق وطن و اسلام و مردم به مبارزه با استبداد رضاخانی رفت وخط بطلان بر ظلم و ستم کشید وظیفه همه ماست که این گونه فداکاری ها و از خود گذشتگی ها را به نسل های آینده انتقال داد.

    حاج آقای امینی با اشاره به اینکه باید با اقدامات  فرهنگی این چنینی اسطوره های خود را به نسل های آینده بیشتر شناساند همایش های سردار بی بی مریم ، شیخ پیاده که ناشناخته مانده بود، همایش سردار بهنام محمدی و …. از این گونه اقدامات دانست.

    خطیب جمعه مسجدسلیمان  اساس و توسعه پایدار هر جامعه ایی را توجه به فرهنگ آن جامعه دانست و اظهار کرد: ما امیدوار به آینده هستیم وچون از فرهنگ آغاز کردیم. اگر روزی اولین های غربی بودیم می خواهیم و باید همت کنیم درحوزه فرهنگ اصیل بختیاری ، اسلامی و مذهبی،  گردشگری و…اولین باشیم..

    حاج آقای امینی از استعداد ها و ظرفیت فراوان مسجدسلیمان درحوزه های مختلف اعم از فرهنگی، صنعتی، مذهبی و …سخن گفت و افزود : از بعد مذهبی وجود ۷ امام زاده در هفت شهیدان مسجدسلیمان که در کشور بی نظیر است و مدفن مبارک این امام زادگان می تواند این منطقه را به یکی از قطب های مذهبی استان و کشور تبدیل کند که باید در جهت معرفی این منطقه تلاش همه جانبه کنیم همچنین در حوزه صنعت، موزه نفت و پتروپالایش بختیاری که نوید رفع بیکاری و اشتغال زایی برای جوانان منطقه می دهد و مناطق بکر طبیعی و چشمه ها و سفره های زیر زمین در مسجدسلیمان جاذبه هزاران توریست و گردشگر در فصول سال است که وظیفه همه ما خصوصا  وظایف متولیان این امور را دو چندان می کند .

    روح الله جلیلی سخنگوی شورای اسلامی شهرنیز در سخنانی درجمع مردم افزود: از کلیه مدیران و مسئولینی که در برزگزاری این برنامه شاخص همکاری و همراهی کردند تشکر می کنم .

    وی درخصوص ساخت تندیس علی مردان خان افزود: این تندیس پس از طرح  و پیشنهاد در صحن شورای اسلامی شهر با استقبال شهردار مسجدسلیمان قرار گرفت. وی از زحمات شهام سلیمانی شهردار مسجدسلیمان تقدیر و تشکر کرد و افزود که این تندیس یکی از بزرگترین تندیس های ایستاده ایران است.

     عضو شورای اسلامی شهر در ادامه اظهار کرد:  تندیس بی بی مریم نیز در حال ساخت است وهمچنین  ساخت دیگر مشاهیر قوم با اصالت بختیاری نیز در دستور کار خادمان شما در شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان است.

    وی در پایان افزود میدان پنج بنگله پس از نصب تندیس شهید علی مردان خان بختیاری توسط شورای نام گذاری به میدان شهید علی مردان خان نام گذاری خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار ما این مراسم با حضور هزاران نفر از فرهنگ دوستان بختیاری برگزار شد که خوانندگان حوش صدا از جمله کوهیار بختیاری، شیروان نصرالله پور، رضا صالحی، در این جشن هنرنمایی کردند.

    هنرنمایی حامد نیسی خواننده عرب زبان خوزستان با لهجه بختیاری چند آیتم را برگزار نمود که این بخش از مراسم بسیار مورد تشویق حاضرین قرار گرفت .

    خانواده زنده یاد آبهمن علاالدین، یکی از نوادگان شهید علیمردان خان بختیاری، گروه اتحاد بختیاری و… از مهمانان ویژه این مراسم بودند که مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند.

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *