×
آخرین اخبار

آینده بازار سهام نسبت به سایر بازارها مثبت ارزیابی می‌شود/ اتفاقات سال ۹۹ باعث بی‌اعتمادی به بورس شده است

  • کد نوشته: 95726
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۶
  • 181 بازدید
  • تهران- خبر روز- دبیر کمیته بورس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران با بیان اینکه اتفاقات بورس در سال ۹۹ باعث بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران به این بازار شده است، گفت: آینده بازار سهام نسبت به بازارهای دیگر مثبت ارزیابی می‌شود و در آینده شاهد بهبود وضعیت معاملات و کاهش نوسانات این بازار خواهیم بود.

    آینده بازار سهام نسبت به سایر بازارها مثبت ارزیابی می‌شود/ اتفاقات سال ۹۹ باعث بی‌اعتمادی به بورس شده است

    «محسن یگانه» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی دیدگاه نیوز به نوسان اخیر معاملات بورس اشاره کرد و افزود: بعد از صعود غیر عادی شاخص بورس در سال ۹۹ و رشد قیمت‌ سهام در دولت قبل شاهد وجود ریزش‌های شدیدی در بازار سهام بودیم که این ریزش‌ها برای مدتی طولانی تداوم پیدا کرد و زمینه‌ساز ضرر و زیان سنگین مردم شد.

    وی اظهار داشت: بخشی از ریزش ایجاد شده در بازار سهام به دلیل صعود غیرطبیعی شاخص بورس در سال ۹۸ و ۹۹ طبیعی بود اما اتفاقاتی در سال ۹۹ رخ داد که باعث شد اهالی بازار سرمایه با عدم اطمینان برای سرمایه‌گذاری و نیز ورود سرمایه‌هایشان به این بازار مواجه شوند.

    دبیر کمیته بورس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران اعتماد را رکن اصلی سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی عنوان کرد و گفت: عدم وجود اعتماد و نیز ریسک‌های اعمال شده در بازار سبب ایجاد ریزش شدید در بازار شد.

    یگانه به نتیجه برجام و تاثیر آن بر معاملات بازار سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: توافق در برجام ازجمله ریسک‌هایی است که اکنون بازار را تحت تاثیر خود قرار داده و ممکن است نوسانات فعلی در بازار تا روشن نشدن تکلیف برجام ادامه داشته باشد.

    وی گفت: با وجود پتانسیل‌های قدرتمند در بازار سرمایه و متکی بودن آنها بر پتانسیل‌های اقتصادی کشور بسترهای رشد شاخص بورس فراهم است، اما تا زمانی که زمینه رفع ریسک‌های ایجاد شده در اقتصاد کشور برطرف نشود، شاهد وجود برخی از نوسان‌ها در بازار سرمایه خواهیم بود.

    این فعال اقتصادی قیمت‌گذاری دستوری را دیگر عامل تاثیر گذار بر روند فعلی بازار عنوان و بیان کرد: یکی از معضلاتی که اکنون بازار سرمایه نسبت به آن نگران است، این است که افراد نمی‌دانند تصمیمات آتی در خصوص مسایل کلان اقتصادی به چه صورتی خواهد بود، این امر باعث شده تا سرمایه‌گذاران برای ورود سرمایه‌هایشان در بورس به‌صورت احتیاط برخورد کنند.

    یگانه خاطرنشان کرد: در صورت رفع ریسک‌های متحمل شده بر بازار سهام شاهد بهبود وضعیت معاملات بازار و نیز کاهش نوسانات ایجاد شده در این بازار خواهیم بود و پتانسیل رشد معاملات بورس برای آینده فراهم است.

    دبیر کمیته بورس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران بیان کرد: پتانسیل ایران نسبت به سایر کشورها در حوزه کالایی مانند مس، روی و پتروشیمی بیشتر است اما در ابتدا باید مساله ریسک‌ها در کشور برطرف شود تا بتوان شاهد اثر آنها بر معاملات بازار باشیم.

    وی آینده معاملات بورس را نسبت به دیگر بازارها مثبت ارزیابی کرد و گفت: فضا برای توسعه بازار سرمایه باز بوده و شرایط بازار برای ورود نقدینگی‌های کلان فراهم است، اما در ابتدا باید ریسک‌های متحمل شده بر بازار برطرف شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *