×
آخرین اخبار

آیا وظایف روابط عمومی ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد؟

  • کد نوشته: 3943
  • ۱۳۹۶-۰۴-۰۱
  • 1149 بازدید
  • سوال اینجاست که عملکرد یک روابط عمومی را که در بازه ی زمانی ۲ ساله مدیریت آن اداره ۳ بار تغییر پیدا کرده، بنابر رسالت و وظایف ذاتی خود عمل کرده و هیچگاه از انجام وظایف خود کوتاهی نمی‌کند و در صورت تغییر دوباره مدیریت باز هم هیچ اهمال کاری ای در نوع عملکرد و انجام وظایفش ایجاد نخواهد شد و چه بسا اگر دستش را باز بگذارند حتی می‌تواند عملکرد بهتری نیز داشته باشد را می‌توان به پشتیبانی و هواخواهی خاص به شخص یا سمتی مشخص متهم کرد؟ به هیچ وجه.

    آیا وظایف روابط عمومی ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد؟

    به قلم امیر حیدری

    دیدگاه نیوز / روابط عمومی نقشی بسیار مؤثر در بهبود وضعیت سازمان ها و ایجاد تعامل بین مجموعه ای و برون سازمانی دارد. مسئول روابط عمومی در هر دستگاه و سازمان دولتی و خصوصی، بایستی واجد یک سری خصوصیات و روش های کارآمد در اداره امور و انجام وظائف شغلی باشد تا بتواند مایه ی پیشرفت کاری در ادارات و سازمان ها گردد. روابط عمومی، از زمان های قدیم تا قرن ۲۱ تغییرات شگرفی را به خود دیده است. روابط عمومی قرن ۲۱، بسیار پیچیده تر از روابط عمومی های قبل از آن است و تحولات فراگیر دنیای معاصر مسئولیت های بیشتری را متوجه کارگزاران روابط عمومی می کند. اگر بخواهیم روابط عمومی در حد مطلوبی و متناسب با شرائط قرن ۲۱ نقش آفرینی کند، بایستی به گونه ای برنامه ریزی شود که در درجه ی نخست در هر سازمانی، نسبت به تثبیت و تقویت جایگاه روابط عمومی اقدام گردد. در مراتب بعدی، تدوین ساختار و اساسنامه روابط عمومی، در نظر گرفتن نیروهای کافی برای انجام وظائف مربوطه و مجهز شدن به ابزارهای نوین ارتباطی مورد توجه قرار گیرد تا روابط عمومی بتواند از عهده ی مسائل گسترده دنیای معاصر برآید و راهنمای خوبی برای مجموعه کاری و مخاطبان گردد.
    اصولاً هر روابط عمومی ای پل ارتباطی بین قسمت های مختلف هر سازمان یا ارگان با بخش های خارجی آن سازمان اعم از مردم و یا ادارات و شرکت ها و سازمان های دیگر است. حال نمی‌توان یک روابط عمومی را به جهت انجام وظایف ذاتی خود به اغراق در بزرگنمایی عملکرد یک مجموعه و یا هواخواهی و پشتیبانی از فرد خاص یا یک سمت خاص متهم کرد، زیرا هر روابط عمومی صرفاً وظایفی تعیین شده در چهارچوب قوانین ابلاغ شده داشته و خارج از آن نمیتواند عملکردی داشته باشد.
    به طور مثال رروابط عمومی سازمانی مانند سازمان برق وظایفی مانند اطلاع رسانی در مورد قطعی های برق در روزهای آینده به مردم و یا ارسال و انتشار پیام‌های شهروندی به جهت مصرف بهینه ی برق توسط شهروندان است و یا روابط عمومی سازمان آب می‌تواند مردم را به مصرف کمتر آب و صرفه جویی در منابع آبی تشویق کند. همچنین روابط عمومی ادارات دیگر مانند شهرداری وظایفی همچون اطلاع رسانی در مورد عملکرد واقعی آن اداره به عموم مردم است، زیرا هر شهروندی این حق را دارد تا از عملکرد هر اداره ای در شهر خبر داشته و در جریان تغییرات شهری و کارهایی که هر ارگانی که با مردم سر و کار دارد انجام می‌دهد قرار بگیرد.
    حال سوال اینجاست که عملکرد یک روابط عمومی را که در بازه ی زمانی ۲ ساله مدیریت آن اداره ۳ بار تغییر پیدا کرده، بنابر رسالت و وظایف ذاتی خود عمل کرده و هیچگاه از انجام وظایف خود کوتاهی نمی‌کند و در صورت تغییر دوباره مدیریت باز هم هیچ اهمال کاری ای در نوع عملکرد و انجام وظایفش ایجاد نخواهد شد و چه بسا اگر دستش را باز بگذارند حتی می‌تواند عملکرد بهتری نیز داشته باشد را می‌توان به پشتیبانی و هواخواهی خاص به شخص یا سمتی مشخص متهم کرد؟ به هیچ وجه.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *