×
آخرین اخبار

آگهی استخدام جنجال برانگیز، خشم اماراتی‌ها را برانگیخت

  • کد نوشته: 109813
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۰
  • 160 بازدید
  • دادستان کل ادعا کرده که این آگهی مقررات امارات و استانداردهای محتوای رسانه‌ای را زیر پا می‌گذارد، زیرا حاوی محتوای “جنجالی” و “بحث و جدل آفرین” است، اما دقیقا اشاره نکرده که چه بخشی از آن جنجالی قلمداد شده است.

    آگهی استخدام جنجال برانگیز، خشم اماراتی‌ها را برانگیخت

    دادستان عمومی امارات تحقیقاتی را در مورد آگهی شغلی “جنجالی” آغاز کرده، زیرا آن را تلاشی “اشتباه” در راستای اماراتی کردن نیروی کار قلمداد کرده است.

    ماجرا از آن آنجا آغاز شد که یک کسب و کار فعال در امارات متحده عربی آگهی‌ای را منتشر کرد و از اماراتی‌ها دعوت نمود تا برای تصدی رده شغلی “ساندویچ زن” رزومه خود را ارائه دهند.

    آن رستوران قطعا فکر نمی‌کرد پس از انتشار آگهی دچار دردسر شود. پس از منتشر شدن آگهی واکنش همراه با خشم افسارگسیخته اماراتی‌ها نسبت به آن آغاز شد. اکنون دولت امارات تحقیقاتی را درباره این آگهی “بحث برانگیز” آغاز کرده است.

    دادستانی عمومی امارات روز شنبه اعلام کرد که قصد دارد از “مدیر عامل شرکت” بازجویی کند بدون این که مشخص کند کدام شرکت آگهی را منتشر کرده است.

    در این میان، گروه “کمال جامجوم” با انتشار بیانیه‌ای اشاره کرد که این آگهی را به نمایندگی از رستوران زنجیره‌ای فست فود معروف “ساب وی” (SubWay) برای حمایت از تلاش امارات متحده عربی به منظور “بومی سازی مشاغل” برای استخدام اماراتی‌ها منتشر کرده است.

    با این وجود، دادستان کل ادعا کرده که این آگهی مقررات امارات و استانداردهای محتوای رسانه‌ای را زیر پا می‌گذارد، زیرا حاوی محتوای “جنجالی” و “بحث و جدل آفرین” است، اما دقیقا اشاره نکرده که چه بخشی از آن جنجالی قلمداد شده است.

    آگهی گروه “کمال جامجوم” پیش از ضرب الاجلی منتشر شد که کارفرمایان خصوصی امارات متحده عربی با بیش از ۵۰ پرسنل استخدام شده را ملزم می‌ساخت تا اطمینان کسب کنند که ۲ درصد از کارکنان شان اتباع اماراتی هستند و در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. کسب و کارهایی که از این قوانین پیروی نکنند ممکن است به ازای هر رده شغلی‌ای که یک اماراتی نتواند برعهده بگیرد تا ۶۰۰۰ درهم (۱۶۳۳ دلار) جریمه شوند.

    براساس گزارش سازمان بین المللی کار مهاجران خارجی بیش از ۹۰ درصد نیروی کار بخش خصوصی امارات را تشکیل می‌دهند و بیش‌تر اماراتی‌ها در بخش دولتی آن کشور مشغول به کار هستند.

    با واکنش بسیاری از اماراتی‌ها در رسانه‌های اجتماعی به تصدی شغل “ساندویچ زن” مشخص می‌شود که آنان به وضوح این رده شغلی را پایین‌تر از شان و منزلت خود قلمداد کرده‌اند.
    برخی از کاربران آن آگهی را “مسخره” و برخی دیگر “توهین” به اماراتی‌ها توصیف کرده اند.

    یک مقام سابق دولت امارات مدعی شد این آگهی “تهاجمی به مردم محلی و بومی امارات” بوده است. او در توئیتی نوشت: «پیشنهاد چنین مشاغلی با هدف تحقیر و تمسخر شهروندان اماراتی صورت گرفته و نشان می‌دهد که برخی از مهاجران در کشور ما از ما متنفر هستند و احساس حسادت نسبت به ما دارند. این در حالیست که کشور ما با آنان رفتار خوب داشته است، اما متاسفانه ما همیشه شاهد حمله به ملت و رهبران خود هستیم. این نوع مشاغل حمله‌ای به مردم محلی و بومی قلمداد می‌شوند».

    در همین حال، “السویدی” مفسر اجتماعی و عکاس اماراتی نیز گفته که پیش از آن که چنین “مشاغل توهین آمیزی” مانند ساندویچ زنی به اماراتی‌ها پیشنهاد شود آنان باید برای تصدی نقش‌های ارشد در اولویت قرار گیرند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *