×
آخرین اخبار

آمریکا از قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF استقبال کرد

  • کد نوشته: 20578
  • ۱۳۹۸-۱۲-۰۵
  • 401 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا به اقدام کارگروه ویژه مالی موسوم به FATF در قرار دادن ایران در فهرست سیاه خود واکنش نشان داد. «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که کارگروه ویژه مالی به منظور «حراست از نظام اقتصادی بین المللی» در مقابل آنچه وی «اقدامات اقتصادی سهل انگارانه […]

    آمریکا از قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF استقبال کرد

    به گزارش دیدگاه نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا به اقدام کارگروه ویژه مالی موسوم به FATF در قرار دادن ایران در فهرست سیاه خود واکنش نشان داد. «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که کارگروه ویژه مالی به منظور «حراست از نظام اقتصادی بین المللی» در مقابل آنچه وی «اقدامات اقتصادی سهل انگارانه ایران» نامید، اقدام درستی انجام داده است.

    اورتگاس افزود: ما از تصمیم کارگروه ویژه مالی در اتخاذ این اقدام قاطعانه تمجید می‌کنیم. لازم به ذکر است که کارگروه ویژه اقدام مالی «FATF» با انتشار بیانیه‌ای ایران را در فهرست سیاه خود قرار داد. کارگروه اقدام ویژه مالی موسوم به «اف ای تی اف» مستقر در پاریس روز جمعه قرار گیری نام ایران در فهرست سیاه را اعلام کرد.

    آن گونه که رویترز گزارش داده است، این اقدام FATF پس از بیش از سه سال هشدار این کارگروه صورت گرفته است که از ایران خواستار تصویب لوایح مرتبط شده بود. با این حال کارشناسان داخلی با توجه به تحریم نفتی ایران که از سال گذشته و از سوی آمریکا به صورت یکجانبه اعمال شده بود، اعمال محدودیت‌های کارگروه اقدام مالی علیه ایران را همزمان با تحریم‌های پیشین دارای تأثیرات زیادی بر اقتصاد کلان ایران نمی‌دانند و معتقدند که این موضوع نمی‌تواند بازار ایران را چندان متأثر کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.