وی افزود: هیچ کدام از ما دلمان نمی‌خواهد که به زمان اقرار کنیم و شاهد هستیم که جامعه و مسئولین ما باید به زمان اقرار کنند و پس از ۴۰ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی نیازمند واگذاری امور به نسل جوانهستیم و ما نیز در حزب کارگزاران بر این مسئله باید توجه داشته باشیم و شرایطی را فراهم کنیم که نیروهای جوان بتوانند وارد عرصه شوند.

 

کرباسچی گفت: این یک امروز پذیرفته شده در دنیا است که بدون تشکیلات و حزب نمی‌توان کشور را اداره کرد.

 

وی با اشاره به بیانات امیرالمؤمنین پیرامون اینکه همه چیز بر وفق مراد پیش نمی‌رود، خاطرنشان کرد: این آرمانخواهی را باید مورد توجه قرار دهیم و باید بدانیم که آدم به چیزهایی که می‌خواهد همیشه نمی‌رسد. باید واقع‌بینی داشته باشیم و این یعنی که بسیاری از ماها در فصل جوانی‌مان مالایدرک هستیم و بسیاری ایده‌آل‌هایمان محقق نشد.

 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: باید کلمه به کلمه توصیه‌های امیرالمؤمنین علی (ع) به فرزند گرامیشان را مطالعه کرد و من در این جلسه خواستم تأکید ایشان به اقرار زمان را مورد توجه قرار دهم.

 

کرباسچی با بیان اینکه ما به جوانگرایی اصرار داریم ولی اینجا مجبوریم که به گریزی به صحرای کربلا بزنیم، خاطرنشان کرد: من خیلی ناراحت شدم که شنیدم آقای جهانگیری هم مثل ما که کنار نشسته‌ایم و انتقاد می‌کنیم گفتند عده‌ای از مدیران آویزان دولت هستند. خوب آقای جهانگیری آنها را عوض کنید و قرار نیست که همانطور که رهبری فرمودند شما هم مثل اپوزیسیون حرف نزنید. آقای جهانگیری اگر یک مشت مدیر آویزان هستند که نمی‌توانند کار کنند والله بالله جوانان بهتر از آنها می‌توانند کار کنند. جوانان مملکت یا بهتر از ما می‌فهمند و یا به اندازه ما، یا دلسوزتر از ما هستند یا به اندازه ما، یا تواناتر از ما و یا به اندازه ما.

 

وی در همین راستا افزود: من اقرار به این می‌کنم که نوه من در استفاده از فضای مجازی و اطلاعاتی که کسب می‌کند از من بیشتر است. این دریای بیکران اطلاعات که در اختیار نسل جوان هست ما نداشتیم.

 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به توانایی‌های موجود در کشور خاطرنشان کرد: امروز مصاحبه‌ای از مدیرعامل مرسدس‌بنز دیدم که در آن پیش‌بینی کرده بود در آینده در زمینه تکنولوژی، محیط زیست و معضلات اقتصادی چه وضعی خواهیم داشت و من به اعضای حزب نیز مطالعه این مصاحبه را پیشنهاد می‌کنم چون فکر کردن به این افق‌های آینده امری لازم است.

 

کرباسچی گفت: علی‌رغم ناامیدی که اکنون در سنین زیاد پیرامون وضع آب و کشاورزی و محیط زیست دارند این مصاحبه بسیار امیدوارکننده است و نشان می‌دهد اگر جوانان ما همت کنند مشکل آب را نه در ایران بلکه در سطح منطقه و جهان حل کنند یا با استفاده از تکنولوژی ارتباطات در آینده چگونه صنعت اتومبیل را دچار تحول کنند.

 

وی با انتقاد از برخی اظهارات رئیس جمهور پیرامون حمایت از دانشجویان ستاره‌دار تصریح کرد: من دلم می‌خواست که آقای رئیس جمهور به جای اینکه در مقام حقوق شهروندی بگویند نباید ما دانشجوی ستاره‌دار داشته باشیم کاش می‌آمد در چهار سال گذشته و در طول همین چند ماه گذشته در جلسه دولت از وزیر علوم سؤال می‌کرد که چند دانشجوی ستاره‌دار در کشور داریم. برو اینها را حل کن و در جلسه آینده بگو در چه وضعیتی هستند. کاش آقای روحانی ماهی یکبار سخنرانی کند و در آن فعل ماضی به کار نبرد.

 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در همین راستا خاطرنشان کرد: اینکه ما فقط سؤال کنیم چه می‌شود و آیا مردم مخاطب این سخنان هستند. به وزیر و حراست بگو که دنبال زندگی خصوصی مردم نباشد.

 

کرباسچی با بیان اینکه چون مدیران اجرایی ما در گذشته کارنامه سخنرانی دارند و هنر سخنرانی داشتند و بسیار سخنرانی داشتند و مردم نیز برایشان بسیار سخنرانی می‌فرستادند حالا در زمان اجرا نیز همان رویه را پیش می‌گیرند و توقع‌مان از مسئولین اجرایی باید این باشد که فعل ماضی به کار ببرید و بگویید ما ۱۰۰ یا هزار دانشجوی ستاره‌دار داشتیم و من دستور دادم که ستاره‌های آنها حذف شود تا درس‌شان را بخوانند. لازم نیست به کسی هم حرف تندی بزنیم.

 

وی خطاب به روحانی ادامه داد: من به عنوان رئیس جمهور و شما به عنوان وزیر مگر شخص ثالث دیگری هم هست آخر هر نهادی بالاخره در این زمینه وزارت علوم است و یک دفعه هم وزارت علوم و رئیس جمهور جرأت کنند و این حرف‌ها را کنار بگذارند و کاری کنند که بچه‌های مردم درس‌شان را بخوانند.

 

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه با همه ارادتی که دارم بسیاری از مدیران این دولت به خاطر همین حرف‌ها و محافظه‌کاری‌ها و به خاطر همین فعل ماضی که از طرف وزیر، مدیر و معاونان به کار می‌رود جرأت کار کردن و حل و فصل مسائل کشور را آنطور که باید و شاید ندارند، اظهار داشت:‌ انتقاد جدی من به آقای روحانی این است که از نیروی جوان کشور در سمت‌ها استفاده مناسبی نکردند و وزرا، مدیران و معاونین در همه بخش‌ها سنین بالایی دارند. یک نفر را به عنوان وزیر جوان آورند که نمی‌دانم چقدر در فکر کردن هم جوان است و به عنوان نمونه گذاشته‌اند ولی باید فردی با توان و اراده برای حل مسائل کشور را روی کار بیاورند.

 

کرباسچی با تأکید براینکه باید کاری کنیم که کشور از نیروی جوان سرشار شود، گفت: توصیه من این است که اولاً‌ از ظرفیت جوانان در حزب کارگزاران استفاده شود و ثانیاً جوانان با هم دعوای‌شان نشود و این را بیاموزیم که باید با هم کار کنیم. با کمال تأسف یک روحیه در ایرانی‌ها هست که گفته نمی‌شود نمی‌توانند کار جمعی بکنند و آقای سریع‌القلم تحقیق جالبی کرده بود و آن این بود که ایشان متخصص این بود که با همه اعم از مسیحی، مسلمان، شیعه و سنی کار کند.