×
آخرین اخبار

آخرین خبر : برق در کل تاریخ ایران رکورد زد

  • کد نوشته: 4449
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۳
  • 863 بازدید
  • دیدگاه نیوز / امروز مصرف برق کشور به رکورد تاریخی خود از آغاز به کار این صنعت در ایران رسید. این اتفاق در حالی روی میدهد که افزایش مصرف انرژی در کشورهای صنعتی، نشان از اوج گرفتن تولید در آن کشورها دارد و در ایران، مبیّن افزایش بیش از اندازه مصرف است. این رکورد نامطلوب، […]

    آخرین خبر : برق در کل تاریخ ایران رکورد زد

    دیدگاه نیوز / امروز مصرف برق کشور به رکورد تاریخی خود از آغاز به کار این صنعت در ایران رسید. این اتفاق در حالی روی میدهد که افزایش مصرف انرژی در کشورهای صنعتی، نشان از اوج گرفتن تولید در آن کشورها دارد و در ایران، مبیّن افزایش بیش از اندازه مصرف است. این رکورد نامطلوب، میتواند زنگ خطری باشد برای تامین برق در روزهای پیش رو؛ که باید با تغییر الگوی مصرف و صرفه جویی های بیش از پیش، برای جلوگیری از قطعی های احتمالی، کاری اساسی از سوی مشترکان محترم برق، صورت پذیرد.

    به گزارش تسنیم، با ثبت مصرف لحظه ای ۵۳ هزار و ۶۸۱ مگاوات در بعداز ظهر امروز، رکورد تاریخ مصرف برق کشور شکست.

    بعد از ظهر امروز با ثبت مصرف لحظه ای ۵۳ هزار و ۶۸۱ مگاوات، رکورد تاریخ مصرف برق ایران شکست. تا امروز هیچ گاه به این اندازه مصرف برق به ثبت نرسیده بود.

    پیش از این در تاریخ سی ام تیرماه سال گذشته شاهد ثبت رکورد مصرف لحظه ای برق به میزان ۵۳ هزار و ۴۱ مگاوات بودیم.

    بر اساس اعلام شرکت توانیر، روند روبه رشد دمای هوا در چند روز آینده نیز ادامه خواهد یافت و به این ترتیب احتمال افزایش مصرف برق همچنان وجود دارد. این درحالی است که مشترکان در سراسر کشور می توانند به راحتی مصرف برق خود را کاهش دهند و از مبلغ قبض برق خود بکاهند.

    به گفته «آرش کردی» مدیرعامل شرکت توانیر، مشترکان در ساعت های پیک برق (فاصله ساعت های ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳)، با رعایت نکات ساده ای چون استفاده از دور کند کولرهای آبی و یا تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه و عدم مصرف همزمان وسایل پرمصرف برقی در ساعت های پیک برق، می توانند ضمن کمک به کاهش هزینه های خود، مجموعه صنعت برق را نیز در خدمت رسانی بهتر یاری دهند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *