×
آخرین اخبار

آخرین اخبار کرونا در ایران | پایتخت‌هم قرمز شد/ آماده باش کامل مراکز درمانی + نقشه و نمودار

  • کد نوشته: 56659
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۶
  • 405 بازدید
  • براساس آخرین بررسی‌های ستاد ملی کرونا بعد از تعطیلات نوروزی پس از یک دوره ۱۷ هفته‌ای آرامش یکباره ویروس منحوس از کنترل خارج شد و سرعت همه‌گیری شهرستان‌های کشورمان را یکی پس از دیگری در شرایط بحرانی قرار داده است. به گزارش دیدگاه نیوز ، با توجه به آمارهای جدید منتشر شده از سوی ستاد […]

    آخرین اخبار کرونا در ایران | پایتخت‌هم قرمز شد/ آماده باش کامل مراکز درمانی + نقشه و نمودار

    براساس آخرین بررسی‌های ستاد ملی کرونا بعد از تعطیلات نوروزی پس از یک دوره ۱۷ هفته‌ای آرامش یکباره ویروس منحوس از کنترل خارج شد و سرعت همه‌گیری شهرستان‌های کشورمان را یکی پس از دیگری در شرایط بحرانی قرار داده است.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، با توجه به آمارهای جدید منتشر شده از سوی ستاد ملی کرونا پس از یک دوره هفده هفته‌ای آرامش از نظر همه‌گیری ویروس منحوس در کشور دوباره شهرهای ایران یکی پس از دیگری به سمت رنگ‌های تیره کرونایی تغییر وضعیت داده و تخت‌های بیمارستانی هم مملو از بیماران بدحال شده است.

    این درحالی است که اکنون ۴۲ شهرستان شامل ۷ مرکز استان از امروز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند و به گفته کارشناسان بهداشت و درمان تغییر وضعیت کرونایی در تهران، کرج، اصفهان، شیراز و ایلام، شهرکرد و زنجان با توجه به موقعیت صنعتی و رفت و آمد شهروندان برای انجام امور اداری و صنعتی می‌تواند زنگ خطری در افزایش شیوع و بحران در شرایط کشور باشد.

    از سوی دیگر ۵۴ شهرستان از جمله ۶ مرکز استان ( اردبیل، بجنورد، کرمان، رشت، همدان و یزد) هم از امروز شرایط نارنجی کرونایی را تجربه می‌کنند. بنابراین با جمع‌بندی شهرستان‌های قبلی که در شرایط قرمز و نارنجی قرار گرفته بودند ستاد ملی کرونا وضعیت ۸۸ شهرستان کل کشور را قرمز اعلام کرده و ۱۳۹ شهرستان‌هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند تا با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه برسیم رشد تقریبا ده برابری در شهرستان‌های قرمز و نارنجی آتش زیرخاکستر موج چهارم را شعله‌ور کرده است.

    در نهایت امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ تعداد شهرستان‌های زرد هم ۱۹۸ شهر اعلام شده و تنها ۲۳ شهرستان‌هم که کمترین آمار مبتلایان را به خود دیده‌اند اکنون در شرایط آبی کرونایی ثبت شده‌اند.

    ستاد ملی کرونا با توجه به آمارهایی که در اختیار دارد رسما اعلام کرده که اکنون موج چهارم #کرونا با سرعت در حال پیشرفت از نیمه غربی به سمت نیمه شرقی کشور است و فعلا بهترین راکار برای مقابله با همه‌گیری استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی و مراسم عروسی و سوگواری ضروری است.

    از سوی دیگر شهروندان در کلانشهرها برای جلوگیری از افزایش سرعت همه‌گیری و چرخه بیماری بهتر است استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده حداقل برای دو هفته آینده جدا خودداری کنند.

    درحال بروز رسانی ….

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *