×
آخرین اخبار

آتشسوزی در یک بیمارستان در یوسف آباد/ نجات ده ها بیمار + تصاویر

  • کد نوشته: 62302
  • ۱۴۰۰-۰۳-۱۴
  • 478 بازدید
  • سخنگوی آتشنشانی تهران از آتشسوزی یک بیمارستان در خیابان یوسف آباد و نجات ده ها بیمار خبر داد.
    آتشسوزی در یک بیمارستان در یوسف آباد/ نجات ده ها بیمار + تصاویر
    به گزارش دیدگاه نیوز ، سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک بیمارستان در یوسف‌آباد، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۲۳:۴۸ شب گذشته (۱۳ خرداد) یک مورد آتش‌سوزی در یک بیمارستان در یوسف‌آباد، خیابان بیست و سوم به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که با توجه به حساسیت آتش‌سوزی در اینگونه مراکز، به سرعت آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

    سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: محل حادثه یک بیمارستان هفت طبقه بود که ظاهراً سه طبقه زیرزمین داشت؛ در طبقه منفی یک این بیمارستان (قسمت رادیولوژی) به وسعت حدوداً ۲۰ متر آتش‌سوزی روی داده، به نحویکه سیمهای برق، سقف کاذب و بخشی از وسایل و تجهیزات دچار آتش‌سوزی شده بود.

    وی با بیان اینکه دود بسیار زیادی طبقات بالایی این بیمارستان را فرا گرفته بود، گفت: تعداد زیادی از بیماران در آن وضعیت ناامین داخل بخشها حضور داشتند که آتش‌نشانان عملیات را آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن آتش، عملیات تخلیه دود با دستگاه‌های فن موجود انجام شد.

    ملکی تصریح کرد: آتش‌نشانان با کمک کادر درمان مشغول جابه‌جایی بیماران شدند، ده‌ها بیمار به محیط امن انتقال یافتند حتی تعدادی از آنها با تخت و ویلچر با سختی‌های موجود به فضای باز و محیط امن منتقل شدند.

    سخنگوی آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: چند بیمار که نیاز مبرم به ادامه روند درمانی داشتند به ساختمان مجاور بیمارستان که آن هم که مرکز درمانی بود، انتقال یافتند که سریعاً ادامه روند درمانی آنها انجام شود.

    وی عنوان کرد: آتش سریعاً خاموش و تخلیه دود انجام شد همچنین خوشبختانه در این حادثه که می‌توانست ناراحت‌کننده باشد، شاهد تلفات جانی نبودیم.

    ملکی با بیان اینکه در ادامه، فعالیت بیمارستان از سر گرفته شد، گفت: تعدادی از آتش‌نشانان حاضر شده در این عملیات، از جمله آتش‌نشانانی بودند که در حادثه آتش‌سوزی گسترده پالایشگاه حضور داشتند اما با همان وضعیت خستگی، به سرعت به این محل حادثه اعزام شدند تا بتوانند خدمت‌رسانی لازم را انجام دهند.

    سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اشاره به اتمام این عملیات در ساعت ۲:۳۴ بامداد، متذکر شد: تعداد زیادی ساختمان ناامین در تهران توسط آتش‌نشانی بازدید شده که حدود ۴۰۰ ساختمان، جزو مراکز درمانی (نه فقط بیمارستان) به شمار می‌آیند.

    وی افزود: در سالهای گذشته مانند ساختمای دیگر زیاد به مسئله ایمن و دستورالعلمهای صادره توسط آتش‌نشانی تهران برای لحاظ کردن ایمنی در اینگونه ساختمانها توجه نمی‌شد اما انصافاً از سال گذشته، پس از حادثه تلخ کلینیک سینااطهر و با تأکید وزارت بهداشت، مراکز درمانی ملزم به رعایت مسائل ایمنی شدند و بسیاری از آنها نیز اقداماتی را در این رابطه انجام دادند.

    ملکی، ابراز امیدواری کرد که نه تنها در مراکز درمانی، بلکه در تمام ساختمانها، مسائل ایمنی لحاظ شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *