×
آخرین اخبار

۸ کاری که وقتی حوصله تان سر می رود می توانید انجام دهید

  • کد نوشته: 60128
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۰
  • 316 بازدید
  • بی حوصله بودن واقعا می تواند آزار دهنده باشد، اما چند راه است که می تواند اوقات شما را به لحظاتی خوش تبدیل کند. تمام چیزی که شما نیاز دارید این است که وقتتان را پر کنید، با چه کاری؟ به شما میگوییم. 
    ۸ کاری که وقتی حوصله تان سر می رود می توانید انجام دهید

    به گزارش دیدگاه نیوز چند راه هست که می تونید زمانی که بی حوصله هستید یا حوصله تون اصطلاحاً سر می ره انجام بدید: 

    ۱- آشپزی کنید

    زیبایی آشپزی کردن یا پختن یک کیک خوشمزه اینه که به شما کمک می کنه متوجه گذر زمان نشید و یک خوراکی خوشمزه هم در آخر برای خوردن دارید. کتاب آشپزی تون رو از طاقچه بردارید یا به سایت های آشپزی مراجعه کنید و یکی از اونا رو بپزید. 

    کلوچه ها بهترین گزینه برای پختن هستن، چون هم خوشمزه ان و هم به سادگی آماده می شن. 

    پختن کیک هم یکی از گزینه هاست ولی اگر زمان زیادی رو نمیخواید صرف آشپزی کنین می تونین گزینه های ساده تری رو هم امتحان کنین.

    ۲- به خودتان برسید

    اگر خانم هستین می تونین چند مدل جدید آرایش کردن رو توی خونه امتحان کنین و یا اگر آقا هستید به موهاتون برسین، لباس هاتون رو اتو کنین و یا برای روزهای آینده اونا رو مرتب کنین. 

    می تونید از رنگ کردن ناخن هاتون وقتی شوهر گرامی سر کار هستن و توی خونه تنهایین لذت برده و یا موهاتون رو سشوار بکشید. این کارها به جز اینکه شما را مرتب و منظم نشون می ده باعث افزایش اعتماد بنفس تون هم میشه. 

    ۳- دیدن یک فیلم یا سریال

    می تونین فیلم یا سریال مورد علاقه تون رو دانلود کرده و یا از سایت های پخش آنلاین ببینید، یا اینکه اگه به اینترنت دسترسی ندارین به اصطلاحاً کلوپ های پخش فیلم مراجعه کرده و از اونا فیلم کرایه و یا خریداری کنین. 

    اگر سالن تئاتر یا سینمایی در نزدیکی خونه تون هست می تونید با پای پیاده به سالن تئاتر یا سینما رفته و از دیدن فیلم لذت ببرید. البته شاید فیلمی که در سینما در حال اکران هست زیاد با علاقمندی های شما سازگار نباشه.

    ۴- تمرین کنید

    وقتی کار خاصی برای انجام دادن ندارین و حوصله تون سر رفته ، یکی از بهترین کارهایی که می تونید انجام بدید تمرین کردن یک مهارت و یا ورزش کردن و انجام تمرینات ورزشی هست. اگر فوتبالی هستید توپ رو برداشته و به نزدیک ترین زمین چمن در اطراف محل زندگی تون برید. 

    اگر اهل موسیقی هستید سازتون رو کوک کرده و یکم تمرین کنید. خلاصه هر مهارتی که دارید رو توی خونه یا بیرون از خونه تمرین کنید. اینطوری هم توی اون مهارت میتونید قوی تر بشید و هم وقتتون میگذره و دیگه حوصله تون سر نمیره. 

    ۵- مرتب کردن اتاق

    مطمئین بشید که همه چیز مرتب و تمیزه. تمیز کردن اتاق به شما کمک میکنه که یک فرد مرتب به نظر بیاید. یه اتاق تمیز بهتون انرژی میده و بهتون کمک میکنه که از بی حوصلگی در بیاید.

    کمد لباسهاتون رو هم مرتب کنید. مرتب کردن کمد لباس ها هم میتونه به پیدا کردنشون کمک کنه و هم اینکه میتونید لباس هایی که با این فصل سازگار نیست رو از توی کمد در آورده و کمدتون رو برای لباس های جدید نظم بدید. 

    ۶- تمیز کردن خانه

    یه جاهایی از خونه هست که معمولاً جارو نمیشن و یا مرتب نمیشن، مثل گاراژ خونه یا انبار. ممکنه حتی در همین حین چیزایی رو پیدا کنین که خیلی وقته گم کرده بودید. جاهایی رو که معمولاً افراد یادشون میره تمیز کنین میتونه شامل: ریموت کنترل های وسایل برقی، پشت یخچال یا کمد ها، کلیدها و پریز های برق، و یا ظرفشویی باشه.

    یه دستمال بردارید و تمیزکاری رو شروع کنین. 

    ۷- به خونه برسید

    وقتی حوصلتون سر میره و یه وقت آزاد دارید میتونید به خونه تون برسید، در کنار انجام کار گوش دادن به موسیقی مورد علاقتون میتونه لذت بخش باشه. دکور رو تغییر بدید یا قاب عکسی که چند ماهه توی انباری خاک میخوره رو بیرون بکشید، تمیز کنید و به دیوار بکوبید. میتونید حتی رنگ دیوار های اتاق ها رو با یه هزینه ی کم ترمیم کنید. 

    لامپی که چند روزه سوخته رو عوض کنید یا به لولای درب اتاق ها که جیر جیر میکنه رو روغن کاری کنید. خلاصه ببینید کدوم لوله ی آب نشتی داره یا کدوم پریز برقش قطع شده، ابزار رو بردار و تعمیرش کن. 

    ۸- حیوان خانگی

    اگه حیوون خونگی ای دارید میتونید توی زمان هایی که حوصلتون سر میره حمومش کنید یا ناخن هاش رو کوتاه کنید. یه جرکت جدید یادش بدید که بتونید توی مهمونی ها همه رو شگفت زده کنید. 

    مقاله برگرفته از : WikiHow

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *