×
آخرین اخبار

۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به شرکت‌های دانش بنیان لرستان پرداخت شد

  • کد نوشته: 107077
  • ۱۴۰۱-۰۹-۰۲
  • 149 بازدید
  • خرم آباد- خبر روز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ به شرکت های دانش بنیان لرستان پرداخت شده است.

    ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به شرکت‌های دانش بنیان لرستان پرداخت شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، سیروس ابراهیمی روز سه شنبه در ستاد اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: تولید باید در مسیر علمی قرار بگیرد و حرکت در این مسیر مانند هدایت تکوینی است و توجه به شرکت های دانش بنیان و تولید دانش بنیان ضرورت جامعه امروز است.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه نباید ارزیابی های ناکارآمد باعث ضعف و نقص شود، اظهار داشت: امید است شرکت های دانش بنیان با حرکت اساسی و علمی و سازوکار خوب به ادامه مسیر توجه داشته باشند و از انحراف از میدان ها پرهیز شود.

    وی با تاکید بر لزوم تولیدات علمی و دانش بنیان ادامه داد: کشاورزی باید صنعتی و صادرات محور و علمی باشد اما متاسفانه وارث کشاورزی سنتی هستیم که هیچ بازدهی مناسبی ندارد و باید به سمت واحدهای مدرن و علمی حرکت کنیم.

    ابراهیمی ادامه داد: امسال ۱۳ جلسه ستاد دانش بنیان در استان برگزار شده است و تسهیلات قابل توجهی به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده و حمایت های لازم در حوزه تبصره ۱۸ انجام شده است.

    وی با بیان اینکه امسال ۱۲۰ میلیون تومان تبصره ۱۸برای شرکت های دانش بنیان اختصاص یافته که از این میزان تاکنون ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است، افزود: همچنین ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ با چهار درصد سود نیز جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: به هر میزانی که شرکت های دانش بنیان استان نیاز داشته باشند بر اساس پیگیری و هماهنگی های انجام شده صندوق نوآوری و شکوفایی کشور کمک خواهد کرد.

    وی با اشاره برنامه های ۲۸ گانه شرکت های دانش بنیان بیان کرد: این برنامه به دستگاه ها ابلاغ شده است و رشد ۲برابری مراکز کارآفرین باید در استان در دستور کار قرار گیرد و رشد ۱۵ درصدی اشتغال در این واحدها پیگیری خواهد شد.

    تبصره۱۸ مربوط به تسهیلات اشتغالزایی در کشور است آیین نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درخصوص اجازه شرکت ها و سازمان های توسعه ای تابعه برخی وزارتخانه ها برای کمک به سرمایه گذاری در برنامه های تحقق رشد و تولید، صادرات کالا و خدمات، حمایت از ساخت داخل و طرح های توسعه ای توسط بخش های خصوصی و تعاونی، جهت بهبود کسب و کار ابلاغ شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *