×
آخرین اخبار

۳۵ زائر اربعین در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی آبادان تحت عمل جراحی قرار گرفتند

  • کد نوشته: 95837
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۶
  • 201 بازدید
  • آبادان – خبر روز – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان از جراحی ۳۵ زائر اربعین حسینی در بیمارستان‌های پشتیبان این دانشگاه در ۲ هفته گذشته تاکنون خبر داد.

    ۳۵ زائر اربعین در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی آبادان تحت عمل جراحی قرار گرفتند

    به گزارش دیدگاه نیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر سیدمحمد صالحی روز شنبه  از حضور پزشکان از سراسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مرز شلمچه خبر داد و گفت: در بین بیمارانی که مرکز شهید سلیمانی به بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر اعزام شدند ۳۵بیمار عمل جراحی شدند که از این تعداد ۲۵بیمار جراحی ارتوپدی و ۱۰بیمار جراحی عمومی شدند که همگی حال مساعدی دارند.

    وی افزود:از ۱۲ شهریور تاکنون هشت هزار و ۱۸۵ زائر توسط پزشکان فعال در مرکز بهداشتی و درمانی شهید سلیمانی معاینه شدند.

    صالحی با اشاره به اینکه بیشتر بیماران به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: بیماران گرمازده و قلبی و عروقی بیشترین مراجعه به پزشکان مرکز شهید سلیمانی را داشتند.
    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطر نشان کرد: در همین بازه زمانی ۲۳۸ بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان‌های پشتیبان  ولیعصر(عج) خرمشهر و آیت‌اله طالقانی آبادان اعزام شدند.
    وی با بیان اینکه ۱۵ پزشک در مرکز شهید سلیمانی مرز شلمچه خدمات‌رسانی می‌کنند اضافه کرد: در هر نوبت کاری ۲ تا  چهار پزشک عمومی و یک پزشک طب اورژانس فعال بودند و در عین حال شاهد حضور متخصصان داخلی و جراح عمومی نیز در این مرکز بودیم.
    دکتر صالحی ادامه داد: اتاق عمل سرپایی، اتاق مامایی، واحد تزریقات توسط پرستاران خانم و آقا و واحد تریاژ نیز در مرکز یادشده به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.
    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه در حاضر ۲۱ بیمار زائر در بیمارستان‌های پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی آبادان بستری هستند، بیان کرد: حدود ۵۵۰ نفر از زائران نیز به بیمارستان ولیعصر(عج) مراجعه کردند  که از این تعداد ۱۷۶ نفر بستری موقت شدند.

    مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
    شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *