×
آخرین اخبار

۱۹ طرح کشاورزی در شهرستانهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود

  • کد نوشته: 78298
  • ۱۴۰۰-۱۰-۰۲
  • 613 بازدید
  • رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کل اعتبارات کشاورزی شهرستان‌های مسجد سلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در سال جاری، ۱۴ میلیارد تومان است.
    ۱۹ طرح کشاورزی در شهرستانهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز ، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی و عشایری شهرستان های هفتکل، لالی، اندیکا و مسجد سلیمان گفت: در سال گذشته ۱۳۰ دستگاه تراکتور در چهار شهرستان مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل توزیع شده است که نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

    وی با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری ۹۷ دستگاه تراکتور در این شهرستان توزیع شد افزود: ۶ طرح گلخانه ای در شهرستان های مذکور در حال اجرا هستند و مابقی طرح‌ها در حال بررسی و مطالعه هستند. امیری زاده در ادامه اضافه کرد: علاوه بر توزیع علوفه و نهاده رایگان بین دامداران آسیب دیده از زلزله ۲۴ هزار تن جو با همکاری اداره کل پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از کشتار دام مولد در استان در حال توزیع است.

    امیری زاده اضافه کرد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته قرار است در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شهرهای شمال شرقی استان در این طرح جانمایی شوند.

    وی با بیان اینکه با همکاری سپاه و بسیج طرح هارکله در حال عملیاتی شدن است اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی برای این چهار شهرستان درنظر گرفته شده است.

    امیری زاده همچنین تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرستان اندیکا ۳ پروژه بزرگ، برای هفتکل ۴ پروژه، در لالی ۳ پروژه و در مسجدسلیمان ۹ پروژه در نظر گرفته شده است.

    وی اضافه کرد: کل اعتبارات این شهرستان ها ۱۴ میلیارد تومان می‌باشد.

    امیری زاده اظهار کرد: این شهرستان‌ها در بخش گیاهان دارویی، ماهیان سردابی، کشت دیم و باغات از پتانسیل های بالایی برخوردار می‌باشند.

    وی اضافه کرد: با تخصیص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به استان متاسفانه بخشی از اعتبارات ملی استان قطع شد درصورتیکه این طرح شامل همه استان نشد درحالیکه اگر این پروژه همه استان را شامل می شد خیلی از پروژه های ناتمام استان تکمیل شده بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *