×
آخرین اخبار

۱۸ ماه حبس و تبعید برای مردی خوزستانی که به بالگرد اورژانس هوایی سنگ پرتاب کرده بود

  • کد نوشته: 76007
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۴
  • 633 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از ایلنا، یک مرد از اهالی روستایی در دزپارت خوزستان به جرم پرتاب سنگ به بالگرد اورژانس هوایی که بدون اجازه‌ در زمین کشاورزی‌ او فرود آمده و محصولش را نابود کرده بود به ۱۸ ماه حبس و تبعید به سیستان و بلوچستان محکوم شده است. رضا موسوی برادر […]

    ۱۸ ماه حبس و تبعید برای مردی خوزستانی که به بالگرد اورژانس هوایی سنگ پرتاب کرده بود

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از ایلنا، یک مرد از اهالی روستایی در دزپارت خوزستان به جرم پرتاب سنگ به بالگرد اورژانس هوایی که بدون اجازه‌ در زمین کشاورزی‌ او فرود آمده و محصولش را نابود کرده بود به ۱۸ ماه حبس و تبعید به سیستان و بلوچستان محکوم شده است.

    رضا موسوی برادر این مرد روستایی به ایلنا گفت: «برج سه سال گذشته، هنگام فصل درو برادرم و خانواده‌اش در حال برداشت محصول بودند که بالگرد اورژانس هوایی بدون اجازه وی و با وجودی که برادرم برای آنها دست تکان می‌داد تا مانع نشستن بالگرد شود، در زمین کشاورزی‌اش فرود آمدند و محصول کشاورزی و دسترنجش را نابود کردند. برادرم وقتی با چنین صحنه‌ای مواجه شد به طرف بالگرد سنگی پرتاب کرد که خوشبختانه آسیبی به بالگرد وارد نکرد.»

    او افزود دادگاه برای برادرش به دلار حکم صادر کرده در حالی که این کشاورز در سن ۶۰ سالگی هنوز نتوانسته برای خانواده‌اش سرپناه دست و پا کند و در چادر زندگی می‌کند.

    برادر این مرد در ادامه گفت: «برادرم چهار پسر دارد و در نبود وی معلوم نیست چه کسی باید مراقب خانواده‌اش باشد. تکلیف بچه‌های شش و هشت ساله او در این شرایط چیست؟»

    به گفته، احسان کیانی، مسئول فوریت‌های پزشکی شهرستان دزپارت، شاکی این پرونده شبکه بهداشت دهدز است و یک هفته از اجرای حکم گذشته است.

    او اضافه کرد: «حکم تبعید برای کسی که محل زندگی فعلی‌اش از تبعیدگاه بدتر است، دور از ذهن است. آن هم کسی که تنها راه دسترسی‌اش به شهر از طریق بالگرد است. منطقه‌ای بدون امکانات جاده‌ای، تلفن، آب، گاز و برق.»

    فرماندار دزپارت گفته جرم این کشاورز شکستن شیشه بالگرد است که خسارتش دو هزار و ۸۵۰ دلار خسارت برآورد شده چون شیشه خارجی بوده و قیمت آن بر اساس دلار محاسبه می‌شود.

    سهیل قیاسی، مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران، به ایلنا گفته است: «این هلی‌کوپتر برای بیت‌المال و برخی از خانواده شهداست و شخصی که به این هلی‌کوپتر خسارت وارد کرده باید خسارتش را بپردازد.»

    پیش از این قاضی دادگاه کیفری در استان قم به دلیل سرقت سه بسته بادام هندی از یک مغازه، یک شخص را به ۱۰ ماه زندان و ۴۰ ضربه شلاق محکوم کرد.

    خبرگزاری فارس گزارش داده این فرد مردی ۴۵ ساله و پدر سه فرزند است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *