×
آخرین اخبار

تازه‌ترین آمارها از خسارات سیل الیگودرز؛
۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت / ۳۰ مزرعه کشاورزی و ۱۰۰۰ تن ماهی از بین رفت + فیلم و جزئیات

  • کد نوشته: 89013
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۹
  • 275 بازدید
  • مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان به برآورد اولیه خسارت سیل در شهرستان الیگودرز اشاره کرد و افزود: بالغ بر 1500 میلیارد تومان خسارت برآورد شده که مستندسازی و تهیه آمار دقیق به مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ابلاغ شده است.
    ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت / ۳۰ مزرعه کشاورزی و ۱۰۰۰ تن ماهی از بین رفت + فیلم و جزئیات

    مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار دیدگاه نیوز از لرستان با تشریح تازه‌ترین اخبار در خصوص خسارات وارده به مناطق سیل‌زده شهرستان الیگودرز، اظهار داشت: متاسفانه خسارات فراوانی به زیرساخت‌ها و ابنیه عمومی این شهرستان وارد شده است، از جمله ۱۰۰۰ هکتار از محصولات کشاورزی و بالای ۵۰ هکتار از محصولات باغات از بین رفت.

    وی افزود: بالغ بر ۳۰ مزرعه ماهی معادل ۱۰۰۰ تن ماهی در سیل نابود شد و حدود ۱۸ کیلومتر جاده بین مزارع نیز تخریب شده است و همچنین ۱۸ کیلومتر لوله آبرسانی به عشایر از بین رفته است.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان به برآورد اولیه خسارت سیل در شهرستان الیگودرز اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شده که مستندسازی و تهیه آمار دقیق به مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ابلاغ شده است.

    پازوکی خاطرنشان کرد: جلسه‌ای عصر امروز به ریاست استاندار لرستان در الیگودرز برگزار شد که آقای زیویار تاکید کردند دستگاه‌های اجرایی آمادگی خود را حفظ کنند و همچنین شهروندان محترم نکات ایمنی را رعایت و به توصیه‌های هواشناسی و ستاد بحران استان توجه کنند.

    وی به سامانه بارشی که از شمال استان در حال وارد شدن است، اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود طی امروز و فردا فعالیت خود را آغاز کند که تاکید شد فرمانداران شهرستان‌های شمالی استان آمادگی لازم جهت سیل احتمالی را داشته باشند‌.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به آمار جانباختگان سیل الیگودرز، تصریح کرد: ۵ نفر جان خود را از دست دادند که ۴ جسد به بخش منتقل شد و یک جسد دیگر هنوز پیدا نشده است، همچنین ۲ مفقودی داشتیم که یکی از آن‌ها پیدا و دیگری هنوز پیدا نشده است، که جمعا ۵ کشته و ۱ مفقودی داشته‌ایم‌.

    پازوکی به شهرهای در خطر سیل استان اشاره کرد و گفت: بروجرد، سلسله و دلفان در خطر سیل و آبگرفتگی هستند.

    وی با هشدار به مردم، تاکید کرد: از رفتن به کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند، کوهنوردان و ورزشکاران از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند، میراث فرهنگی از رفتن تورهای گردشگری و تفریحی به مناطق پرخطر جلوگیری و لغو کند، به هشدارها و توصیه‌های هواشناسی و ستاد بحران توجه کنند و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *