×
آخرین اخبار

۱۲۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود

  • کد نوشته: 105033
  • ۱۴۰۱-۰۸-۲۰
  • 149 بازدید
  • خرم‌آباد – خبر روز – مدیرکل توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی گفت:۱۲۲ میلیون تن محصولات کشاورزی سالانه در ۱۶.۵ میلیون هکتار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی کشور تولید می شود.

    ۱۲۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز  “صادق توسلی زاده” روز پنجشنبه  در همایش سراسری گردشگری کشاورزی با بیان اینکه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بهره بردار کشاورزی در کشور فعالیت دارند عنوان کرد: تنوع تولیدات محصولات کشاورزی کشور ۴۴۲ نوع است.

    وی ادامه داد: ایران در حوزه تولیدات کشاورزی دارای رتبه های جهانی قابل توجه است و این ظرفیت در حوزه ایجاد ارزش افزوده بسیار گسترده است.

    به گفته وی کشور ایران در راستای ایجاد نظام میراث کشاورزی پیشتاز است که دراین راستا گردشگری کشاورزی بعنوان اقتصاد مکمل درکنار کشاورزی قرار خواهد گرفت.

    مدیرکل توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی گفت: گردشگری کشاورزی باید در کنار کشاورزی، تولید و اقتصاد روستا مکملی برای توسعه روستا و کشاور باشد و این در حالی است که حوزه های کشاورزی بسیار متنوع است.

    وی افزود: گردشگری کشاورزی در سال ۹۲ در نظام پیشنهادات وزارت کشاورزی مطرح و تصویب شده است و سال گذشته تفاهم نامه ای تهیه و تدوین شده  که استان های دارای ظرفیت های گردشگری کشاورزی شناسایی شده است.

    توسلی زاده اظهار داشت: این مهم در دستور توسعه پایدار گردشگری کشاورزی قرار گرفته و ماندگاری در روستا و اشتغال جوانان از اهداف تدوین این برنامه است.

    وی بر ضرورت پیگیری تغییر کاربری تاکید کرد و گفت: توسعه گردشگری کشاورزی باید علاوه بر درآمد زایی و رونق اقتصادی روستاها باید مانع از تغییر کاربری ها در اراضی کشاورزی شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *