×
آخرین اخبار

یک راه حل ساده برای مدیریت فروش سهام عدالت

  • کد نوشته: 43903
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۵
  • 521 بازدید
  • موکول شدن فروش سهام عدالت به بعد از بازار اقدام بسیار صحیحی بوده، اما به نظر می‌رسد برای روز بعد از خرید و فروش سهام عدالت، سناریویی در نظر گرفته نشده است.
    یک راه حل ساده برای مدیریت فروش سهام عدالت

    دیدگاه نیوز / موکول شدن فروش سهام عدالت به بعد از بازار اقدام بسیار صحیحی بوده، اما به نظر می‌رسد برای روز بعد از خرید و فروش سهام عدالت، سناریویی در نظر گرفته نشده است.

    اینکه فروش سهام عدالت به بعد از بازار موکول شده است اقدام بسیار صحیحی بوده، در واقع قانون‌گذار به درستی این معاملات را به بعد بازار برده است اما به نظر می‌رسد برای روز بعد از خرید و فروش سهام عدالت، سناریویی در نظر گرفته نشده است.

    اینکه حقوقی‌ها سهام عدالت مردم را امروز بعد از ظهر (با توجه به باقی ماندن صف خرید سهم در تابلوی خرد) می‌خرند و فردا در صف خرید به سایرین می‌فروشند نشان از یک “باگ قانونی” در این دستور العمل دارد.

    این نوعی تضییع حقوق مردم عادی است و دست کمی از یک کلاه‌برداری و سواستفاده از اموال مردم ندارد.

    راه حل این موضوع بسیار ساده است‌.

    کافی است این شرط را به شرایط خرید این سهام در تابلوی سهام عدالت اضافه کنید که خریدار حق ندارد در یک دوره‌ی زمانی مشخص بعد از روز خرید (t+n روز ، مثلا از چند هفته تا چند ماه) اقدام به فروش سهام خریداری شده در بازار خرد کند.

    در این صورت حقوقی خریدار سهام عدالت دیگر به انگیزه‌ی عرضه سهام در روز بعد، اقدام به خرید با انگیزه‌ی آربیتراژ نمی‌کند، و در صورت خرید هم اقدام به عرضه‌ی آبشاری نخواهد کرد زیرا باید با یک وقفه‌ی زمانی، فروش سهام را انجام دهد. حق و حقوق مردم هم حفظ می‌شود و سهام عدالتشان به قیمتی عادلانه در بازار فروش می‌رود.

    فشار عرضه‌ی سهام عدالت هم از روی دوش بازار برداشته می‌شود و شاهد توزیع زمانی منطقی در عرضه های سهام عدالت خواهیم بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *