×
آخرین اخبار

یکه تازی کرونا در استان فارس

  • کد نوشته: 43296
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۵
  • 452 بازدید
  • به گزارش خبر روز ،در حالی که در ماههای فروردین و اردیبهشت امسال در برخی روزها شمار جان باختگان از کرونا در هر روز از شمار انگشتان یک دست فراتر نمی رفت و گاه به صفر می رسید اکنون شاهد جان باختن بیش از ۴۰ نفر در یک روز هستیم. هر چند محدودیت های کرونایی در […]

    یکه تازی کرونا در استان فارس

    به گزارش خبر روز ،در حالی که در ماههای فروردین و اردیبهشت امسال در برخی روزها شمار جان باختگان از کرونا در هر روز از شمار انگشتان یک دست فراتر نمی رفت و گاه به صفر می رسید اکنون شاهد جان باختن بیش از ۴۰ نفر در یک روز هستیم.

    هر چند محدودیت های کرونایی در شیراز و دیگر شهرستان های استان فارس اعمال شده است اما شهروندان شاهد آمد و شد مسافرانی هستند که با قطار یا هواپیما وارد شیراز شده اند و در گوشه و کنار این شهر دیده می شوند ، برخی منابع خبری نیز از باز بودن گذرگاه‌ها و راه‌های منتهی به شیراز که به پلیس راه ختم نمی شوند مانند راه شهرستان خرامه به شیراز خبر داده اند.

    مطالعات نشان می دهد که در یک ماه گذشته کاهش آمد و شد نسبت به شرایط عادی فقط ۶ درصد بوده است، در حالی که در فروردین و اردیبهشت امسال که این بیماری تا حدودی کنترل شد کاهش تردد اجتماعی نسبت به دوره مشابه ۵۰ درصد بود.

    بر اساس آمارهای موجود بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان فارس ۹۷ هزار و ۱۶۶ مورد بوده است ، از این تعداد تاکنون ۸۲ هزار و ۴۰۲ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

    همچنین هزار و ۶۲۱ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان فارس درحال حاضر بستری هستند از این تعداد ۲۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و خدمات درمانی دریافت می کنند.

    مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز پنجشنبه بر لزوم فاصله گذاری، استفاده از ماسک، خودداری از سفر در تعطیلات و رعایت بهداشت فردی برای مهار کرونا تاکید کرد و با اشاره به تلاش بی وقفه مجموعه سلامت استان برای مقابله با موج جدید کروناویروس، از برگزاری نزدیک به ۲۰۰ نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با هزار و ۵۰۳ مصوبه اجرایی و افزایش قابل توجه حجم خدمت رسانی در طی روزهای اخیر خبر داد.

    لطفی با بیان اینکه استان فارس تلاش ویژه ای در افزایش موارد نمونه گیری و شناسایی بیماران داشته است، به افزایش انجام نمونه گیری های روزانه، بین سه تا چهار هزار تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی کروناویروس استان اشاره کرد.

    «درگیری حجم بزرگی از امکانات بیمارستانی فارس »

    وی با اعلام افزایش آمار جانباختگان، افراد مبتلا، موارد مشکوک و بستری ناشی از بیماری کووید۱۹ در استان، این بُحران را همراه با حجم مضاعفی از خدمات در مراکز درمانی، بیمارستان ها، تجهیزات و منابع مجموعه سلامت فارس به ویژه پزشکان، پرستاران، دانشجویان و کارکنان درگیر با کرونا دانست.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ در استان که با هدف جلوگیری از ازدحام و شلوغی در بیمارستان ها بر پا شد، گفت: با مدیریت این بحران، کمترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به دیگر استان های کشور، مربوط به فارس است.

     

    «گسترش تخت های بیمارستانی ویژه کروناویروس در فارس»

    وی از توسعه ۴۰۰ تخت بستری طی هفته اخیر در بخش های کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: ۱۰۰ تخت دیگر نیز پیش بینی شده که به ظرفیت بیمارستان های استان افزوده می شود.

    دکتر لطفی رویکرد مجموعه سلامت فارس ابراز امیدواری کرد تا با مدیریت بحران کرونا و تامین سلامت مردم بتوانیم به درمان و بهبود روند خدمت رسانی به مردم بپردازیم.

    از دیروز تا امروز ۱۵ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۷۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده اند که دو هزار و ۷۸۹ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۵۴ هزار و ۹۳۶ نفر رسیده است.

    در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۶ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۶ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *