×
آخرین اخبار

یزدانی ناکام پنجمین دوئل کشتی قرن/ آزادکار پرافتخار جویباری نقره گرفت

  • کد نوشته: 95543
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۵
  • 151 بازدید
  • تهران- خبر روز- تهران – خبر روز – «حسن یزدانی» در مبارزه فینال وزن ۸۶ کیلوگرم پیکارهای قهرمانی جهان و در پنجمین مبارزه حساس خود مقابل «دیوید تیلور» از آمریکا مغلوب حریفش شد و به مدال نقره رسید. این چهارمین پیروزی تیلور برابر یزدانی بود.

    یزدانی ناکام پنجمین دوئل کشتی قرن/  آزادکار پرافتخار جویباری نقره گرفت

    به گزارش دیدگاه نیوز، رقابت‌های رده‌بندی و فینال وزن‌های ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم جمعه شب از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد.

    در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. وی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را در کمتر از ۲ دقیقه با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت.

    یزدانی در دیدار فینال به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان رفت و با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و نقره گرفت. این دومین مدال نقره تیم ملی کشتی آزاد در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان در صربستان بود.

    این ۲ تاکنون پنج مرتبه به مصاف هم رفتند. یزدانی سال گذشته و در فینال پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در نروژ موفق شد برای نخستین مرتبه تیلور را شکست دهد.

    تیلور نیز در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه، پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان و فینال بازی‌های المپیک حسن یزدانی را شکست داده بود.

    حسن یزدانی با کسب این مدال نقره، تعداد مدال‌های جهانی و المپیک خود را به عدد ۸ رساند تا با عبور از تختی و سوریان، پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران از لحاظ تعداد مدال شود. طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم دو مدال المپیک حسن یزدانی است تا در کنار ۶ مدال جهانی، او با ۸ مدال پرافتخارترین کشتی گیر کشورمان شود.

    پس از یزدانی، در رده دوم پرافتخارترین کشتی‌گیران ایران، جهان پهلوان تختی و حمید سوریان قرار دارند، مرحوم تختی ۴ مدال جهانی ( ۲طلا و ۲ نقره) و ۳ مدال المپیک (یک طلا و ۲ نقره) کسب کرده است، سوریان هم ۶ طلای جهانی و یک طلای المپیک را به دست آورده است.

     عبدالله موحد و علیرضا حیدری هم هر کدام با ۶ مدال جهانی و المپیک در رده سوم پرافتخارترین کشتی‌گیران کشورمان هستند. موحد ۵ طلای جهانی و یک طلای المپیک  و حیدری هم ۵ مدال جهانی (یک طلا، سه نقره و یک برنز) و یک مدال بزنز المپیک دارد.

    تا لحظاتی دیگر امیرحسین زارع در مبارزه رده‌بندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم به ترتیب باید به مصاف دیوید تیلور از آمریکا و آمارور دهسی از کانادا بروند.

    همچنین امروز مسابقات مقدماتی وزن‌های ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان برگزار شد که در پایان کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *