×
آخرین اخبار

گوشی‌هایی که از۱۴بهمن احتیاج به فعالسازی دارند

  • کد نوشته: 9343
  • ۱۳۹۶-۱۱-۱۲
  • 415 بازدید
  • گوشی های تلفن همراه مدل های اپل، بلک بری، موتورولا و گوگل پیکسل از شنبه چهاردهم بهمن ماه الزام به فعال سازی در راستای اجرای طرح رجیستری دارند.

    گوشی‌هایی که از۱۴بهمن احتیاج به فعالسازی دارند

    به گزارش خبرروز؛ خریداران باید پس از خریداری تلفن همراه (نو یا کارکرده) از طریق سامانه اطلاع رسانی طرح رجیستری با وارد کردن شماره IMEI، کد فعال‌سازی و شماره سیم کارت گوشی خود را ثبت کند. 
    فعال سازی، فرایندی است که منجر به برقراری اتصال میان تلفن همراه و شبکه می‌شود. 

     

    روش فعال سازی تلفن‌های همراه نو و کارکرده (دست دوم) یکسان است و تنها تفاوتی که در مراحل فعال سازی آنها وجود دارد در نوع کد فعال سازی است. 

     

    کد فعالسازی تلفن‌های همراه نو(آکبند) به صورت چاپ (اسکرچ) شده بر روی کارت خدمات پس از فروش (گارانتی) یا روی جعبه تلفن همراه درج شده است، در حالی که کد فعال سازی برای گوشی‌های کارکرده پس از انجام فرآیند انتقال مالکیت توسط شخص فروشنده، به ‌صورت پیامک از طرف سامانه اطلاع رسانی طرح رجیستری (همتا) به شماره سیم کارت شخص خریدار ارسال می‌ شود. 

     

    شخص خریدار پس از دریافت کد فعالسازی، می‌تواند تلفن همراه را برای شماره سیم کارت خود فعال کند.

     

    تلفن‌های همراه در حال استفاده که در دوره رویت و تا قبل از مشمول شدن، سابقه‌ای از فعالیت آن در شبکه رویت شده باشد، به‌عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند به ‌صورت دائم از شبکه‌های اپراتوری سرویس بگیرد و احتیاجی به فرآیند فعال سازی ندارند.

     

    به گزارش دیدگاه نیوز، ساماندهی بازار گوشی تلفن همراه با اجرایی شدن طرح «ملی ثبت گوشی در شبکه یا احراز اصالت تلفن همراه» معروف به «ریجستری» به ۱۱ سال پیش برمی گردد. برای نخستین بار این طرح سال ۱۳۸۳ مطرح و اجرای آن دو سال به طول انجامید اما نتوانست موفقیت لازم را کسب کند.

     

    پس از گذشت ۱۰ سال، نخستین مرحله طرح ریجستری ۲۸ مهر سال ۱۳۹۶ و با پایش آخرین شناسه‌های ترکیبی از گوشی و سیم کارت در شبکه های اپراتور موبایل آغاز شد. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *