×
آخرین اخبار

گلایه امام جمعه ورزقان از عدم پیشرفت طرح های توسعه مس سونگون در ورزقان/ اشتغال؛دغدغه مشترک جوانان تحصیلکرده ورزقان

  • کد نوشته: 82875
  • ۱۴۰۱-۰۱-۰۵
  • 743 بازدید
  • امام جمعه ورزقان گفت: متاسفانه در طرح های توسعه مس سونگون آنطور که باید پیشرفتی حاصل نشده و حتی پروژه های کمپ فرهنگی ورزشی و نیز شهرک تخصصی مس در ورزقان هنوز اجرایی نشده است.
    گلایه امام جمعه ورزقان از عدم پیشرفت طرح های توسعه مس سونگون در ورزقان/ اشتغال؛دغدغه مشترک جوانان تحصیلکرده ورزقان

    به گزارش خبر روز ،  حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» ، گفت: تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در ۲۰ سال گذشته بر افزایش تولید داخلی و نامگذاری سال های مختلف با این عنوان، اهمیت بالای مسئله تولید ،دانش بنیان و اشتغال آفرین را نشان می دهد که باید مورد توجه مسئولان خصوصا اجرایی قرار گیرد.

    وی تاکید کرد: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز باید قوانینی وضع کنند تا تولید و اشتغال آفرینی در کشور افزایش پیدا کند.
    خطیب جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های شهرستان ورزقان پرداخت و خاطرنشان کرد: این منطقه دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تحقق اهداف مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است ،

    متاسفانه این شهرستان تاکنون با وجود چندین معادن بزرگ دارای هزاران جوان تحصیل کرده بیکار بوده و این نشان از عملکرد ضعیف مدیران در سال های گذشته است.

    وی ضمن تبریک انتصاب رستمی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع مس ایران، از عدم پیشرفت طرح های توسعه مس سونگون گلایه کرد و افزود: متاسفانه در طرح های توسعه مس سونگون آنطور که باید پیشرفتی حاصل نشده است لذا انتظار داریم در مدیریت جدید شرکت مس توجه ویژه بر اجرای طرح های توسعه مس سونگون و صنایع پایین دستی آن شود.

    پورمحمد پروژه کمپ فرهنگی ورزشی ورزقان را بسیار مهم در راستای رونق هرچه بیشتر شهر ورزقان دانست و خطاب به مسئولان شهرستان گفت: امسال از جمله موارد قابل پیگیری ، کمپ فرهنگی ، ورزشی با همان ابعادی که قبلا پیش بینی و طراحی شده است می باشد که باید هرچه سریع تر پروژه های کمپ فرهنگی ورزشی و نیز شهرک تخصصی مس در ورزقان اجرایی شود.

    وی از مالکان اراضی که قرار است این کمپ در آن احداث شود نیز خواست تا همکاری های لازم را انجام دهند.

    پومحمد با بیان اینکه راه حل رفع مشکلات دست مسئولان است و ربطی به آمریکا و اروپا ندارد، گفت: ارتباط با آمریکا و اروپا نباید به توانمندی‌های داخلی گره بخورد و باید مسئولان علاوه بر رونق تولید داخلی، افزایش صادرات و کاهش واردات را در پی داشته باشد.

    امام جمعه ورزقان ادامه داد: رهبر انقلاب در سال ۹۵ به اهمیت افزایش تولید و حمایت از آن تاکید داشته و فرمودند: وقتی تولید داخلی خوابید، همین وضعی پیش می‌آید که امروز هست: جوان ما بیکار می شود، اشتغال ما کم می شود، رکود بر کشور حاکم می شود، وضع زندگی و معیشت مردم دشوار می شود. اینها را که دیگر از طریق ارتباط با آمریکا و با اروپا نمی شود حل کرد، این ها را خودمان باید حل بکنیم این ها کارهایی است که به عهده‌ی خود ما است؛ راه این است.

    وی تاکید کرد: محور نجات اقتصاد کشور ، تقویت تولید داخلی و جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی ، اشتغال آفرینی است که باید نمایندگان مجلس، دستگاه های قضایی و اجرایی برای تقویت تولید و اشتغال آفرینی بیش از پیش تلاش کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “گلایه امام جمعه ورزقان از عدم پیشرفت طرح های توسعه مس سونگون در ورزقان/ اشتغال؛دغدغه مشترک جوانان تحصیلکرده ورزقان”

    1. ناشناس گفت:

      باسلام وپوزش ازمصدع اوقات به عرض امام معظم ورزقان میرساندکه معدن سونگون به جای پیشرفت باتبانی باچندتبهکارتحت عنوان پیمانکاروبکارگیری ماشین الات سرقتی وفرسوده وغیرقابل کارکردکه فاقدبیمه ومدارک وپلاک ومعاینه درپروژه کالورت به نام شرکت ماناصنعت پسرفت غیرقابل تصور به ماشین الات قبل ازجنگ جهانی اول برمیگرددوروزانه باارقام ان اهن پاره هامیلیاردهاازبیت المال میدزدندمدارک قانونی عرایضم موجودوچندین اعمال مجرمانه وضدکارگری وضدانسانی رابه اثبات نرسانم اماده هرگونه مجازات رابه جان میخرم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *