×
آخرین اخبار

گروه‌های جهادی موجب پیشرفت طرح های عمرانی لرستان شده‌اند

  • کد نوشته: 107436
  • ۱۴۰۱-۰۹-۰۴
  • 146 بازدید
  • خرم‌آباد – خبر روز – مسوول بسیج سازندگی لرستان گفت: اقدام گروه‌های جهادی در مناطق محروم استان موجب پیشرفت طرح های اقتصادی و عمرانی در این مناطق شده است.

    گروه‌های جهادی موجب پیشرفت طرح های عمرانی لرستان شده‌اند

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز “احسان جهانبخش” روز پنجشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران لرستان از پروژه های عمرانی اجرا شده توسط گروه های جهادی در شهرستان های سلسله و دلفان اظهار کرد: ۲هزار و ۸۰۰ گروه جهادی با ۳۳ هزار نفر عضو در عرصه های مختلف برای آبادانی مناطق محروم استان فعالیت می‌کنند.

    وی گفت: ۴۲۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح های جهادی امام حسن مجتبی (ع) در لرستان در حال انجام است و بسیاری از این طرح ها در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

    جهانبخش با بیان اینکه طبق برنامه ۱۲۵ روستای لرستان آبرسانی خواهد شد افزود: ۳۷ میلیارد تومان اعتبار برای این اجرای طرح آبرسانی در نظر گرفته شده است.

    به گفته وی براساس برنامه‌ریزی باید ۱۶ کیلومتر ساخت کانال آبرسانی کشاورزی امسال ساماندهی می کردیم که تاکنون ۷۰ کیلومتر کانال آب بر در سطح استان اجرا شده است.

    مسوول بسیج سازندگی لرستان ادامه داد: با توجه به ضرورت جلوگیری از هدر رفت آب و وضعیت کنونی آب در سطح کشور و بمنظور جلوگیری از هدر رفت آب چاههای کشاورزی و تسریع در انتقال آب به مزارع، اجرای طرح های عمرانی ضروری است.

    وی با اشاره به ساخت سد سنگی ملاتی دوآب سلسله گفت: برای ساخت این سد یک میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، اما بسیج سازندگی طی یک تفاهم نامه و با ۴۶۰ میلیون تومان با کار جهادی و شبانه روزی این سد را طی سه ماه تکمیل و به بهره‌برداری رساند.

    مسوول بسیج سازندگی لرستان همچنین بیان کرد: ۵۰۰ واحد مسکونی تاکنون توسط گروههای جهادی ساخته و تحویل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان شده است و برنامه‌ریزی برای تحویل ۳۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

    جهانبخش ادامه داد: همچنین با پیگیری و کمک بسیج سازندگی لرستان ۵۳ هزارو ۴۲۱ بسته نوشت افزار بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع و ۲۲۷ زندانی غیرعمد از زندان های استان آزاد شدند.

    مسوول بسیج سازندگی لرستان اظهار کرد:یکهزار و ۵۹۵ مورد جهیزیه تاکنون به زوج‌های جوان اهدا و ۵۶۱ هزار و ۹۷۸ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

    وی با بیان اینکه حضور جهادگران در عرصه های مختلف موجب اقتدار کشور می شود افزود: باتوجه به اهمیت اجرای طرح های مختلف در مناطق روستایی، تسریع در انجام پروژه‌های آبرسانی روستاهای استان مورد توجه و اولویت ما است.

    وی بیان کرد: ماموریت بسیج سازندگی محرومیت زدایی در حاشیه شهر، روستاها و مناطق عشایری است و مجمع جهادگران با ۱۰ کارگروه تخصصی به دنبال راهکار برای برطرف کردن مشکلات می باشد.

    مسوول بسیج سازندگی لرستان اظهار کرد: تامین اعتبارات مورد نظر برای این اهداف، توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، سازمان و تفاهم نامه های بین دستگاهی می‌تواند در راستای حل مشکلات محلات آسیب پذیر، حاشیه شهر و کمتر برخوردار انجام شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “گروه‌های جهادی موجب پیشرفت طرح های عمرانی لرستان شده‌اند”

    1. ناشناس گفت:

      چرا اینقدر دروغ میگید اجرای یه طرح عمرانی در لرستان حداقل یه دهه طول میکشه و کدوم طرح عمرانی باید محرومیت رو بیای ببینی اینا همش نبلیغه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *