×
آخرین اخبار

کی‌روش بدون قرارداد در تهران چه می‌خواهد؟

  • کد نوشته: 108448
  • ۱۴۰۱-۰۹-۱۲
  • 158 بازدید
  • با وجود اینکه قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال به پایان رسیده اما این مربی همچنان در تهران حضور دارد.

    کی‌روش بدون قرارداد در تهران چه می‌خواهد؟

    یکی از اتفاقات جالب حول تیم ملی فوتبال ایران بازگشت کارلوس کی‌روش و دستیاران او همراه با کاروان تیم به تهران بود! سرمربی پرتغالی بعد از حذف ناباورانه از جام جهانی رسما قراردادش با فدراسیون فوتبال خاتمه یافت اما او همراه ملی‌پوشان از دوحه به تهران برگشت و همچنان در پایتخت حضور دارد.

    کی‌روش در شرایطی به تهران برگشته که در دوره قبلی سرمربیگری او در تیم ملی ایران، خیلی‌ها بابت مرخصی‌های متعدد او انتقاد می‌کردند اما او در آستانه ۷۰ سالگی دیگر نشانی از آن مربی ای که خیلی از اوقات در تهران نبود، ندارد و حتی حالا که قراردادش به اتمام رسیده نیز به ایران می‌آید و ترجیح می‌دهد اوقات فراغت را هم در ایران بگذراند.

    سرمربی پرتغالی دیروز به همراه برخی دستیاران خود به مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد رفت و از بخش های مختلف این مکان تاریخی دیدن کرد. کی‌روش با لبخندی دلنشین با بازدید کنندگان سعدآباد عکس یادگاری گرفت و تصاویر حضور او در این کاخ در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش های مختلفی را به همراه داشت.

    نکته قابل توجه درباره بازگشت کی‌روش به تهران علاقه او برای همکاری با فدراسیون ایران است؛ این سرمربی بعد از شکست تیم ملی مقابل آمریکا در نشست خبری و مصاحبه‌های بعد از بازی از آینده روشن ایران و شانسی که برای قهرمانی آسیا دارد صحبت کرد. جوان شدن تیم ملی برای جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ وعده دیگری بود که کی‌روش به فوتبالدوستان داد و این در شرایطی است که او عملا قراردادی ندارد اما مشخص است که دوست دارد به فعالیت خود در تیم ملی ایران ادامه بدهد.

    ده روز قبل از آغاز رقابتهای جام جهانی فشار زیادی روی هیئت رییسه فدراسیون فوتبال بود تا قرارداد کی‌روش پیشاپیش تا جام ملتهای آسیا به امضای نهایی برسد اما این موضوع با رای برخی نفرات به بعد از جام جهانی موکول شد.

    از سوی دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال نیز بعد از پایان جام جهانی برای ایران هیچ واکنش رسمی‌ای به ادامه یا قطع همکاری با کی‌روش نداشته‌اند. اگرچه گفته می‌شود قرار است در جلسه هیات رییسه که به زودی برگزار می‌شود درباره این موضوع بحث و تبادل نظر شود اما تعطیلی طولانی مدت برنامه های تیم ملی باعث می شود که هیچ کس عجله ای برای تعیین تکلیف نیمکت ایران نداشته باشد.

    با توجه به اینکه تا ماه مارس ۲۰۲۳ فیفادی در تقویم بازی‌های ملی تعریف نشده، عملا برنامه های ملی در سراسر جهان تا بهار ۱۴۰۲ تعطیل خواهد بود و این مساله شامل تیم ملی ایران هم می‌شود. از سوی دیگر جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا نیز با تغییر زمان در زمستان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. در این شرایط طبیعی است که فدراسیون فوتبال عجله ای برای تعیین تکلیف کی روش نداشته باشد. نکته مهم حضور کی‌روش در تهران با وجود این مساله است.

    بازگشت کی‌روش به ایران بعد از کنار رفتن ایران جام جهانی، این شائبه را به وجود آورده که شاید از داخل فدراسیون فرد یا افرادی به او وعده تمدید قرارداد را داده باشند. این در حالی است که کی‌روش طی دو سه روز گذشته هیچ جلسه رسمی ای با مقامات فدراسیون فوتبال نداشته است و همین مساله حضور او در تهران را عجیب‌تر جلوه می‌دهد. البته که قبل از شروع جام جهانی از طریق برخی مدیران به هیات رییسه فدراسیون فشاری برای تمدید قرارداد کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا وارد آمده اما اعضای هیات رییسه زیر بار این موضوع نرفتند و همه چیز به بعد از پایان دیدارهای ایران در تورنمنت بزرگ فوتبال جهان موکول کردند.

    کی‌روش روز گذشته بی توجه با اینکه قراردادش با فدراسیون فوتبال خاتمه یافته برای گذراندن اوقات فراغت به کاخ سعدآباد رفت تا خوشحالی اش بابت حضور در ایران را نشان بدهد.

    با همه این تفاسیر کی روش و دستیارانش قرار است فردا(یکشنبه) با بلیت بیزینس کلاسی که فدراسیون فوتبال برای آنها تهیه کرده به کشورهای خود برگردند. آنها مدتی استراحت خواهند کرد و در انتظار تصمیمی خواهند نشست که هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره شان خواهد گرفت. البته که فعلا رسیدگی به برنامه های تیم ملی در دستور کار مقامات فدراسیون نخواهد بود و احتمالا تصمیم گیری درباره وضعیت کی‌روش و نیمکت ایران به هفته های آینده موکول شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *